How emotional dispositions influence the online learning behaviour


Ifenthaler, Dirk ; Şahin, Muhittin ; Schumacher, Clara



URL: https://earli.org/sites/default/files/2021-08/EARL...
Dokumenttyp: Präsentation auf Konferenz
Erscheinungsjahr: 2021
Seitenbereich: 181
Veranstaltungstitel: 19th Biennial EARLI Conference : Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures
Veranstaltungsort: Online
Veranstaltungsdatum: 23.-27.08.2021
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
Fachgebiet: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Abstract: Advances of learning analytics approaches might be suitable to provide insights into digital learning behaviours without being intrusive. This paper reports a quasi-experimental study which explores the impact of state-emotions on the utilisation of learning artefacts and learning performance in digital learning environments. A total of 79 participants were assigned to three experimental groups (positive emotions, negative emotions, control group) in an online learning environment focusing on Crowdfunding. Findings revealed that induced emotions had an impact on the students online learning behaviours. Accordingly, when designing adaptive learning environments, learners’ emotional states need to be considered in order to prompt them to their individual affective disposition.







Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen