A taxonomy of social embedding - A systematic review of virtual learning simulations in vocational and professional learning


Braunstein, Anke ; Deutscher, Viola ; Seifried, Jürgen ; Winther, Esther ; Rausch, Andreas



DOI: https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2021.101098
URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/...
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr Online: 2022
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Studies in Educational Evaluation
Band/Volume: 72
Heft/Issue: Article 101098
Ort der Veröffentlichung: Amsterdam
Verlag: Elsevier
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Lernen im Arbeitsprozess (Rausch 2016-)
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, insbes. Ausbildungsqualität und Kompetenzentwicklung (Deutscher 2016-)
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Berufliches Lehren und Lernen (Seifried 2012-)
Fachgebiet: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Freie Schlagwörter (Englisch): social embedding , social interaction , digital learning environment , simulation-based learning , taxonomy , vocational and professional learning
Abstract: Vocational and professional learning largely occurs in social situations as an interaction between learners and their occupational environment. Due to the increasing digitization of work and learning, virtual learning simulations (VLS) have been on the rise. Yet, it is unclear to which degree VLS can adequately simulate and foster the social dimension of work-related learning. Drawing on different streams of assessment-related authenticity research, we present a five-level taxonomy of social embedding as an evaluative framework: (1) social placement, (2) social action, (3) social reaction, (4) social interaction, (5) collaborative interaction. We then conduct a systematic review and categorize 23 available VLS regarding their degree of social embedding. The results reveal a large variety of social interaction opportunities with a clear focus on social action, social reaction and social interaction. We recommend increasing social immersion in VLS, particularly by combining them with external communication platforms.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.

Diese Publikation ist bisher nur Online erschienen. Diese Publikation nun als "Jetzt in Print erschienen" melden.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen