Role expectations and shared accountability: A framework for school governance
Unda, Luisa A.
;
Gong, Zhiyun
;
Benati, Kelly
;
Loh, Chin Moi
|
PDF
Financ Acc Manag - 2022 - Unda - Role expectations and shared accountability A framework for school governance.pdf
- Veröffentlichte Version
Download (369kB)
|
DOI:
|
https://doi.org/10.1111/faam.12322
|
URL:
|
https://madoc.bib.uni-mannheim.de/61771
|
URN:
|
urn:nbn:de:bsz:180-madoc-617710
|
Dokumenttyp:
|
Zeitschriftenartikel
|
Erscheinungsjahr:
|
2023
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
Financial Accountability & Management
|
Band/Volume:
|
39
|
Heft/Issue:
|
4
|
Seitenbereich:
|
790-808
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Oxford
|
Verlag:
|
Wiley-Blackwell
|
ISSN:
|
0267-4424
|
Verwandte URLs:
|
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > ABWL u. Corporate Finance (Maug 2006-)
|
Bereits vorhandene Lizenz:
|
Creative Commons Namensnennung 4.0 International (CC BY 4.0)
|
Fachgebiet:
|
330 Wirtschaft
|
Abstract:
|
This research examines how perceptions of shared accountability for performance arise in a context of role expectations and interpersonal exchanges. We use the education context to view accountability as involving elements of board's and management's role expectations, history of their relationship, and leadership governance mechanisms. Using Frink and Klimoski's accountability role theory model, we explore governance roles, accountability practices, and school performance. We analyze interview data related to board chairs, board members, and principals/heads of Australian independent schools. We find that role expectations as well as the interpersonal exchanges (i.e., board/chair–principal relationship) shape accountability perceptions regarding school performance. The findings offer insights into the links between role expectations, interpersonal factors, and accountability practices. We point to the need of having a shared accountability model between the board and the principal, which may lead to improvement in performance within the school context.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
| Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt. |
Suche Autoren in
BASE:
Unda, Luisa A.
;
Gong, Zhiyun
;
Benati, Kelly
;
Loh, Chin Moi
Google Scholar:
Unda, Luisa A.
;
Gong, Zhiyun
;
Benati, Kelly
;
Loh, Chin Moi
ORCID:
Unda, Luisa A. ORCID: 0000-0001-7974-4245 ; Gong, Zhiyun ; Benati, Kelly ; Loh, Chin Moi
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|