Essays on price discrimination in search markets


Groh, Carl-Christian


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URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-644827
Dokumenttyp: Dissertation
Erscheinungsjahr: 2023
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Hochschule: Universität Mannheim
Gutachter: Nocke, Volker
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Rechtswissenschaft und Volkswirtschaftslehre > Sonstige - Fakultät für Rechtswissenschaft und Volkswirtschaftslehre
Lizenz: CC BY 4.0 Creative Commons Namensnennung 4.0 International (CC BY 4.0)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Freie Schlagwörter (Englisch): price discrimination , search
Abstract: Price discrimination refers to pricing policies according to which different consumers pay different prices for the same good. The implementation of such pricing schemes is becoming increasingly viable in the digital economy, given that the granular consumer data needed to effectively implement it is becoming available to firms. In fact, there is mounting empirical evidence of price discrimination in online markets. As a result, antitrust authorities around the world have become worried about these business practices. This thesis studies price discrimination in search markets, i.e. markets in which consumers cannot costlessly access the offers of all firms in the market.




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