A Super Efficiency Model for Product Evaluation
Staat, Matthias
;
Hammerschmidt, Maik
URL:
|
http://econwpa.repec.org/eps/mic/papers/0402/04020...
|
Weitere URL:
|
http://EconPapers.repec.org/RePEc:wpa:wuwpmi:04020...
|
Dokumenttyp:
|
Arbeitspapier
|
Erscheinungsjahr:
|
2003
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
Working paper / Institut für Marktorientierte Unternehmensführung
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Mannheim
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > ABWL u. Marketing II (Bauer 1993-, Em)
|
Fachgebiet:
|
330 Wirtschaft
|
Normierte Schlagwörter (SWD):
|
Kraftfahrzeugindustrie , Datenanalyse , Mikroökonomie , Ökonometrie
|
Abstract:
|
The study applies a superefficiency-model to evaluate the efficiency of the 48 best selling compact cars in Germany. Efficiency is conceptualized from a customers' perspective as a ratio of outputs that customers obtain from a product relative to inputs (price, running costs) that customers have to invest. Extending Staat/Bauer/Hammerschmidt (2002), we integrate a multifaceted set of customer-relevant-attributes on the output side such as non-functional benefits and brand equity. More than 60% of the cars are efficient but the analysis shows marked differences regarding their degree of superefficiency. Strongly superefficient products could demand a high increase in customers' inputs (price) preserving the provision of maximum customer value. Based on the parameter weights, we extract clusters of cars providing similar input-output-patterns and therefore belong to the same submarkets.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|