Website der UB
|
Impressum
|
Datenschutzerklärung
|
Drucken
|
Startseite
Stöbern
Volltexte
Universitätsbibliographie
Statistik
Über MADOC
Hilfe
Kontakt
Login
Erweiterte Suche
Zurück zur Übersicht
Exportieren als
ASCII Citation
BibTeX
CSL JSON
Dublin Core
Dublin Core SFX
EP3 XML
EndNote
HTML Citation
JSON
MARC21 XML
Multiline CSV
Office Document
Reference Manager
RSS 1.0
RSS 2.0
Zitation
Gruppieren nach:
Dokumenttyp
|
Erscheinungsjahr
|
Keine Sortierung
Springe zu:
Zeitschriftenartikel
|
Dissertation
|
Präsentation auf Konferenz
Anzahl der Einträge:
25
.
Zeitschriftenartikel
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
;
Wenker, Theresa
;
Bäulke, Lisa
(2024)
Only a matter of time? Using logfile data to evaluate temporal motivation theory in university students' examination preparation.
British Journal of Educational Psychology Oxford ; Hoboken, NJ 94 4 1192-1207 [Zeitschriftenartikel]
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
;
Siebert, Jan
;
Dickhäuser, Oliver
ORCID: 0000-0002-3126-8398
(2023)
Everything right or nothing wrong? Regulatory fit effects in an e-learning context.
Social Psychology of Education Dordrecht 26 1 107-139 [Zeitschriftenartikel]
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
;
Dickhäuser, Oliver
ORCID: 0000-0002-3126-8398
(2023)
More fit, less load? Cognitive processes of feedback framed toward own preferences.
The Journal of Experimental Education : JXE Philadelphia, Pa. tba tba 1-21 [Zeitschriftenartikel]
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
;
Siebert, Jan
;
Dickhäuser, Oliver
ORCID: 0000-0002-3126-8398
(2022)
Compared to what? Effects of social and temporal comparison standards of feedback in an e-learning context.
International Journal of Educational Technology in Higher Education Cham, Switzerland 19 1, Article 54 1-26 [Zeitschriftenartikel]
Marksteiner, Tamara
;
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
;
Beißert, Hanna
(2020)
Belonging as compensator: Social belonging moderates the relation between bullying and well-being worldwide.
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie Göttingen 52 3-4 116-126 [Zeitschriftenartikel]
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
;
Dickhäuser, Oliver
ORCID: 0000-0002-3126-8398
(2019)
Prüfungsvorbereitung an der Hochschule mittels Lernsoftware: Die Effekte von Wenn-Dann-Plänen.
Unterrichtswissenschaft Wiesbaden 47 3 295-312 [Zeitschriftenartikel]
Dissertation
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
(2023)
Fitting Feedback - an interindividual perspective on feedback effects in digital learning environments.
Mannheim [Dissertation]
Präsentation auf Konferenz
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
;
Wissel, Samuel
;
Schäfer, Franziska
ORCID: 0000-0002-3232-0768
;
Undorf, Monika
Judgments of Learning prädizieren Lernverhalten und Erfolg in intelligenten tutoriellen Lernsystemen.
(2024) GEBF2024, 11. GEBF-Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF) (Potsdam, Germany) [Präsentation auf Konferenz]
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
;
Schnettler, Theresa
;
Bäulke, Lisa
Using logfile data to evaluate motivational processes in university students' exam preparation.
(2024) 2024 AERA Annual Meeting (Philadelphia, PA) [Präsentation auf Konferenz]
Bossert, Sophie
;
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
Beyond approach-avoidance: Achievement goals, regulatory foci, and self-guides.
(2023) EARLI 2023, 20th Biennial EARLI Conference (Thessaloniki, Greece) [Präsentation auf Konferenz]
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
;
Janke, Stefan
ORCID: 0000-0003-1799-8850
Goals, behavior, success – the complex triadic association of achievement goals, e-learning behavior, and exam performance.
(2023) GEBF-Tagung 2023, 10. Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung "Bildung zwischen Unsicherheit und Evidenz (Essen, Germany) [Präsentation auf Konferenz]
Bossert, Sophie
;
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
Beyond approach-avoidance: Relations between achievement goals and regulatory focus based on the self-guide definition – A registered report.
(2023) GEBF-Tagung 2023, 10. Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung "Bildung zwischen Unsicherheit und Evidenz (Essen, Germany) [Präsentation auf Konferenz]
Fehringer, Benedict C. O. F.
ORCID: 0000-0002-3988-964X
;
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
;
Wissel, Samuel
;
Münzer, Stefan
Visible self-regulation: The association of self-regulation strategies, learning behavior, and exam success.
(2023) PAEPS 2023 19. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie (Kiel, Deutschland) [Präsentation auf Konferenz]
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
;
Schnettler, Theresa
;
Bäulke, Lisa
Eine Frage der Zeit: Die Verwendung von Logfile-Daten zur Evaluierung der Temporal-Motivation-Theory bei der digitalen Prüfungsvorbereitung von Studierenden.
(2023) PAEPS 2023, 19. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie (Kiel, Deutschland) [Präsentation auf Konferenz]
Wissel, Samuel
;
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
;
Fehringer, Benedict C. O. F.
ORCID: 0000-0002-3988-964X
;
Münzer, Stefan
Self-regulated learning with a digital learning system: Students apply superficial recognition in repeated testing.
(2023) PAEPS 2023 19. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie (Kiel, Deutschland) [Präsentation auf Konferenz]
Janson, Marc Philipp
;
Siebert, Jan
;
Dickhäuser, Oliver
When does feedback impact persistence and performance? Two experiments of regulatory fit effects.
(2022) GEBF-Tagung 2022, 9. Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung "Alles auf Anfang? - Bildung im digitalen Wandel" (Bamberg, Germany, Online) [Präsentation auf Konferenz]
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
;
Wissel, Samuel
;
Fehringer, Benedict C. O. F.
ORCID: 0000-0002-3988-964X
;
Münzer, Stefan
Self-reported learning strategies do not predict exam success, but digital learning protocol data do.
(2022) 52nd Congress of the German Psychological Society (DGPs) (Hildesheim, Germany) [Präsentation auf Konferenz]
Münzer, Stefan
;
Wissel, Samuel
;
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
;
Fehringer, Benedict C. O. F.
ORCID: 0000-0002-3988-964X
Self-directed study behavior in the first semester: Usage of a digital learning system under pandemic conditions compared to normal conditions.
(2021) ESPLAT2021 conference : Teaching and Learning Psychology in Times of COVID and Beyond (Online) [Präsentation auf Konferenz]
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
;
Dickhäuser, Oliver
ORCID: 0000-0002-3126-8398
Indiviudal and contextual effects on self-regulation: Comparing the predictive power of university students’ goal orientation on e-learning activities before and during the COVID-19-pandemic.
(2021) digiGEBF 21 : Bildung und Corona - digitale Konferenz der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (Online) [Präsentation auf Konferenz]
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
;
Marksteiner, Tamara
;
Dickhäuser, Oliver
ORCID: 0000-0002-3126-8398
To belong or not to belong? How socio-economic factors moderate the association between belonging and well-being on individual and contextual level.
(2020) GEBF-Tagung 2020, 8. Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (conference canceled) (Potsdam, Germany, Canceled) [Präsentation auf Konferenz]
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
;
Siebert, Jan
;
Dickhäuser, Oliver
ORCID: 0000-0002-3126-8398
Auf den Standard kommt es an: Fit-Effekte von Bezugsnormorientierung und Leistungsrückmeldung im e-learning Kontext.
(2019) paEpsy - Fachtagung der Pädagogischen und Entwicklungspsychologie (Leipzig, Germany) [Präsentation auf Konferenz]
Marksteiner, Tamara
;
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
;
Dickhäuser, Oliver
ORCID: 0000-0002-3126-8398
Social belonging and well-being: The moderating role of socioeconomic context on the individual, school and country level.
(2019) paEpsy - Fachtagung der Pädagogischen und Entwicklungspsychologie (Leipzig, Germany) [Präsentation auf Konferenz]
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
;
Dickhäuser, Oliver
ORCID: 0000-0002-3126-8398
Alles richtig oder nichts falsch? Regulatorische Fit-Effekte im e-learning Kontext.
(2019) 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung, GEBF (Köln, Germany) [Präsentation auf Konferenz]
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
;
Kieserling, Lena
;
Mansmann-Mezger, Hannah
;
Bless, Herbert
Are the consequences of income inequality dependent on gross domestic product or not? How different methodological approaches lead to different conclusions.
(2018) 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (Frankfurt, Germany) [Präsentation auf Konferenz]
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
;
Dickhäuser, Oliver
ORCID: 0000-0002-3126-8398
Prüfungsvorbereitung an der Hochschule mittels Lernsoftware: Die Effekte von Wenn-Dann-Plänen.
(2017) 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung GEBF (Heidelberg, Germany) [Präsentation auf Konferenz]
Diese Liste wurde am
Thu Nov 21 01:17:21 2024 CET
automatisch erstellt.