Zurück zur Übersicht
Exportieren als [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0

Zitation

Gruppieren nach: Dokumenttyp | Erscheinungsjahr | Keine Sortierung
Anzahl der Einträge: 25.

Zeitschriftenartikel

Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 ; Wenker, Theresa ; Bäulke, Lisa (2024) Only a matter of time? Using logfile data to evaluate temporal motivation theory in university students' examination preparation. Open Access British Journal of Educational Psychology Oxford ; Hoboken, NJ 94 4 1192-1207 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 ; Siebert, Jan ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 (2023) Everything right or nothing wrong? Regulatory fit effects in an e-learning context. Open Access Social Psychology of Education Dordrecht 26 1 107-139 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 (2023) More fit, less load? Cognitive processes of feedback framed toward own preferences. The Journal of Experimental Education : JXE Philadelphia, Pa. tba tba 1-21 [Zeitschriftenartikel]

Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 ; Siebert, Jan ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 (2022) Compared to what? Effects of social and temporal comparison standards of feedback in an e-learning context. Open Access International Journal of Educational Technology in Higher Education Cham, Switzerland 19 1, Article 54 1-26 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Marksteiner, Tamara ; Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 ; Beißert, Hanna (2020) Belonging as compensator: Social belonging moderates the relation between bullying and well-being worldwide. Open Access Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie Göttingen 52 3-4 116-126 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 (2019) Prüfungsvorbereitung an der Hochschule mittels Lernsoftware: Die Effekte von Wenn-Dann-Plänen. Unterrichtswissenschaft Wiesbaden 47 3 295-312 [Zeitschriftenartikel]

Dissertation

Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 (2023) Fitting Feedback - an interindividual perspective on feedback effects in digital learning environments. Mannheim [Dissertation]

Präsentation auf Konferenz

Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 ; Wissel, Samuel ; Schäfer, Franziska ORCID: 0000-0002-3232-0768 ; Undorf, Monika Judgments of Learning prädizieren Lernverhalten und Erfolg in intelligenten tutoriellen Lernsystemen. (2024) GEBF2024, 11. GEBF-Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF) (Potsdam, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 ; Schnettler, Theresa ; Bäulke, Lisa Using logfile data to evaluate motivational processes in university students' exam preparation. (2024) 2024 AERA Annual Meeting (Philadelphia, PA) [Präsentation auf Konferenz]

Bossert, Sophie ; Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 Beyond approach-avoidance: Achievement goals, regulatory foci, and self-guides. (2023) EARLI 2023, 20th Biennial EARLI Conference (Thessaloniki, Greece) [Präsentation auf Konferenz]

Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 ; Janke, Stefan ORCID: 0000-0003-1799-8850 Goals, behavior, success – the complex triadic association of achievement goals, e-learning behavior, and exam performance. (2023) GEBF-Tagung 2023, 10. Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung "Bildung zwischen Unsicherheit und Evidenz (Essen, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Bossert, Sophie ; Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 Beyond approach-avoidance: Relations between achievement goals and regulatory focus based on the self-guide definition – A registered report. (2023) GEBF-Tagung 2023, 10. Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung "Bildung zwischen Unsicherheit und Evidenz (Essen, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Fehringer, Benedict C. O. F. ORCID: 0000-0002-3988-964X ; Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 ; Wissel, Samuel ; Münzer, Stefan Visible self-regulation: The association of self-regulation strategies, learning behavior, and exam success. (2023) PAEPS 2023 19. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie (Kiel, Deutschland) [Präsentation auf Konferenz]

Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 ; Schnettler, Theresa ; Bäulke, Lisa Eine Frage der Zeit: Die Verwendung von Logfile-Daten zur Evaluierung der Temporal-Motivation-Theory bei der digitalen Prüfungsvorbereitung von Studierenden. (2023) PAEPS 2023, 19. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie (Kiel, Deutschland) [Präsentation auf Konferenz]

Wissel, Samuel ; Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 ; Fehringer, Benedict C. O. F. ORCID: 0000-0002-3988-964X ; Münzer, Stefan Self-regulated learning with a digital learning system: Students apply superficial recognition in repeated testing. (2023) PAEPS 2023 19. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie (Kiel, Deutschland) [Präsentation auf Konferenz]

Janson, Marc Philipp ; Siebert, Jan ; Dickhäuser, Oliver When does feedback impact persistence and performance? Two experiments of regulatory fit effects. (2022) GEBF-Tagung 2022, 9. Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung "Alles auf Anfang? - Bildung im digitalen Wandel" (Bamberg, Germany, Online) [Präsentation auf Konferenz]

Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 ; Wissel, Samuel ; Fehringer, Benedict C. O. F. ORCID: 0000-0002-3988-964X ; Münzer, Stefan Self-reported learning strategies do not predict exam success, but digital learning protocol data do. (2022) 52nd Congress of the German Psychological Society (DGPs) (Hildesheim, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Münzer, Stefan ; Wissel, Samuel ; Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 ; Fehringer, Benedict C. O. F. ORCID: 0000-0002-3988-964X Self-directed study behavior in the first semester: Usage of a digital learning system under pandemic conditions compared to normal conditions. (2021) ESPLAT2021 conference : Teaching and Learning Psychology in Times of COVID and Beyond (Online) [Präsentation auf Konferenz]

Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 Indiviudal and contextual effects on self-regulation: Comparing the predictive power of university students’ goal orientation on e-learning activities before and during the COVID-19-pandemic. (2021) digiGEBF 21 : Bildung und Corona - digitale Konferenz der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (Online) [Präsentation auf Konferenz]

Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 ; Marksteiner, Tamara ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 To belong or not to belong? How socio-economic factors moderate the association between belonging and well-being on individual and contextual level. (2020) GEBF-Tagung 2020, 8. Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungs­forschung (conference canceled) (Potsdam, Germany, Canceled) [Präsentation auf Konferenz]

Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 ; Siebert, Jan ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 Auf den Standard kommt es an: Fit-Effekte von Bezugsnormorientierung und Leistungsrückmeldung im e-learning Kontext. (2019) paEpsy - Fachtagung der Pädagogischen und Entwicklungspsychologie (Leipzig, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Marksteiner, Tamara ; Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 Social belonging and well-being: The moderating role of socioeconomic context on the individual, school and country level. (2019) paEpsy - Fachtagung der Pädagogischen und Entwicklungspsychologie (Leipzig, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 Alles richtig oder nichts falsch? Regulatorische Fit-Effekte im e-learning Kontext. (2019) 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung, GEBF (Köln, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 ; Kieserling, Lena ; Mansmann-Mezger, Hannah ; Bless, Herbert Are the consequences of income inequality dependent on gross domestic product or not? How different methodological approaches lead to different conclusions. (2018) 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (Frankfurt, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 Prüfungsvorbereitung an der Hochschule mittels Lernsoftware: Die Effekte von Wenn-Dann-Plänen. (2017) 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung GEBF (Heidelberg, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Diese Liste wurde am Thu Nov 21 01:17:21 2024 CET automatisch erstellt.