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2003
Anzahl der Einträge:
22
.
2023
Maier, Jürgen
;
Oschatz, Corinna
;
Stier, Sebastian
;
Zettler, Ingo
(2023)
A short scale to measure self-reported aversive personality in political elites.
Journal of Personality Assessment New York, NY ; Philadelphia, PA 105 5 625-635 [Zeitschriftenartikel]
Maier, Jürgen
;
Stier, Sebastian
;
Oschatz, Corinna
(2023)
Are candidates rational when it comes to negative campaigning? Empirical evidence from three German candidate surveys.
Party Politics London [u.a.] 29 4 766-779 [Zeitschriftenartikel]
2022
Oschatz, Corinna
;
Stier, Sebastian
;
Maier, Jürgen
(2022)
Twitter in the news: an analysis of embedded tweets in political news coverage.
Digital Journalism London [u.a.] 10 9 1526-1545 [Zeitschriftenartikel]
2021
Maier, Michaela
;
Jalali, Carlos
;
Maier, Jürgen
;
Nai, Alessandro
;
Stier, Sebastian
(2021)
When do parties put Europe in the centre? Evidence from the 2019 European Parliament election campaign.
Politics / The Political Studies Association of the United Kingdom London 41 4 433-450 [Zeitschriftenartikel]
Stier, Sebastian
;
Maier, Jürgen
;
Oschatz, Corinna
(2021)
Die Nutzung sozialer Medien durch Kandidaten im Bundestagswahlkampf 2017.
Weßels, Bernhard
;
Schoen, Harald
Wahlen und Wähler : Analysen aus Anlass der Bundestagswahl 2017 Wiesbaden 415-432 [Buchkapitel]
2012
Maier, Michaela
;
Adam, Silke
;
Maier, Jürgen
;
Retzbach, Andrea
;
Schneider, Frank M.
ORCID: 0000-0003-1028-0854
Measuring the impact of party communication on citizens' implicit and explicit attitudes towards the European Union.
(2012) Workshop "Change in Political Attitudes: Panels and Experiments" (Barcelona, Spain) [Präsentation auf Konferenz]
2011
Maier, Jürgen
;
Faas, Thorsten
(2011)
‘Miniature Campaigns’ in comparison : the German televised debates, 2002–09.
German Politics Philadelphia, Pa. 20 1 75-91 [Zeitschriftenartikel]
Maier, Jürgen
;
Faas, Thorsten
(2011)
Das TV-Duell 2009 – langweilig, wirkungslos, nutzlos? Ergebnisse eines Experiments zur Wirkung der Fernsehdebatte zwischen Angela Merkel und Frank-Walter Steinmeier.
Oberreuter, Heinrich
Am Ende der Gewissheiten : Wähler, Parteien und Koalitionen in Bewegung München 147-166 [Buchkapitel]
Faas, Thorsten
;
Maier, Jürgen
(2011)
Medienwahlkampf: Sind TV-Duelle nur Show und damit nutzlos?
Bytzek, Evelyn
Der unbekannte Wähler? : Mythen und Fakten über das Wahlverhalten der Deutschen Frankfurt a. M. [u.a.] 99-114 [Buchkapitel]
2009
Maier, Jürgen
;
Faas, Thorsten
(2009)
Measuring Spontaneous Reactions to Media Messages the Traditional Way: Uncovering Political Information Processing with Push Button Devices.
Maier, Jürgen
Real-Time Response Measurement in the Social Sciences : Methodological Perspectives and Applications Empirische und methodologische Beiträge zur Sozialwissenschaft Frankfurt a.M. [u.a.] 26 15-26 [Buchkapitel]
Maier, Jürgen
;
Faas, Thorsten
(2009)
Measuring Spontaneous Reactions to Media Messages the Traditional Way: Uncovering Political Information Processing with Push Button Devices.
Maier, Jürgen
Real-Time Response Measurement in the Social Sciences Empirische und methodologische Beiträge zur Sozialwissenschaft Frankfurt, M. [u.a.] 26 15-26 [Buchkapitel]
Maier, Jürgen
;
Schneider, Frank M.
ORCID: 0000-0003-1028-0854
(2009)
Ausschöpfung, Nonresponse und die Repräsentativität von Wahlstudien: Eine Analyse von face-to-face-Befragungen zu den Bundestagswahlen 1994, 1998 und 2002.
Schoen, Harald
Vom Interview zur Analyse : methodische Aspekte der Einstellungs- und Wahlforschung Methoden und Forschungslogik der Kommunikationswissenschaft Köln 320-341 [Buchkapitel]
2008
Maier, Jürgen
;
Rittberger, Berthold
(2008)
Shifting Europe's Boundaries: Mass Media, Public Opinion and the Enlargement of the EU.
European Union Politics : EUP London 9 2 243-267 [Zeitschriftenartikel]
2007
Maier, Jürgen
;
Maurer, Marcus
;
Reinemann, Carsten
;
Faas, Thorsten
(2007)
Reliability and Validity of Real-Time Response Measurement: A Comparison of Two Studies of a Televised Debate in Germany.
International Journal of Public Opinion Research Oxford 19 1 53-73 [Zeitschriftenartikel]
2006
Maier, Jürgen
;
Faas, Thorsten
(2006)
Debates, Media and Social Networks: How Interpersonal and Mass Communication Affected the Evaluation of the Televised Debates in the 2002 German Election.
Schorr, Angela
Changing Media Markets in Europe and Abroad Series on international media research Lengerich [u.a.] 1 43-62 [Buchkapitel]
2005
Reinemann, Carsten
;
Maier, Jürgen
;
Faas, Thorsten
;
Maurer, Marcus
(2005)
Reliabilität und Validität von RTR-Messungen: Ein Vergleich zweier Studien zur zweiten Fernsehdebatte im Bundestagswahlkampf 2002.
Publizistik Wiesbaden 50 1 56-73 [Zeitschriftenartikel]
Maier, Jürgen
;
Faas, Thorsten
(2005)
Schröder gegen Stoiber: Verfolgung, Verarbeitung und Wirkung der Fernsehdebatten im Bundestagswahlkampf 2002.
Falter, Jürgen W.
Wahlen und Wähler : Analysen aus Anlass der Bundestagswahl 2002 Wiesbaden 77-101 [Buchkapitel]
2004
Faas, Thorsten
;
Maier, Jürgen
(2004)
Mobilisierung, Verstärkung, Konversion? Ergebnisse eines Experiments zur Wahrnehmung der Fernsehduelle im Vorfeld der Bundestagswahl 2002.
Politische Vierteljahresschrift : PVS Wiesbaden ; Baden-Baden 45 1 55-72 [Zeitschriftenartikel]
Maier, Jürgen
;
Faas, Thorsten
(2004)
Debattenwahrnehmung und Kandidatenorientierung: Eine Analyse von Real-Time-Response- und Paneldaten zu den Fernsehduellen im Bundestagswahlkampf 2002.
Zeitschrift für Medienpsychologie Göttingen 16 1 26-35 [Zeitschriftenartikel]
Faas, Thorsten
;
Maier, Jürgen
(2004)
Chancellor-Candidates in the 2002 Televised Debates.
German Politics Philadelphia, Pa 13 2 300-316 [Zeitschriftenartikel]
Faas, Thorsten
;
Maier, Jürgen
(2004)
Schröders Stimme, Stoibers Lächeln: Wahrnehmungen von Gerhard Schröder und Edmund Stoiber bei Sehern und Hörern der Fernsehdebatten im Vorfeld der Bundestagswahl 2002.
Knieper, Thomas
Visuelle Wahlkampfkommunikation Köln 186-209 [Buchkapitel]
2003
Maier, Jürgen
;
Faas, Thorsten
(2003)
The Affected German Voter: Televized Debates, Follow-up Communication and Candidate Evaluations.
Communications : The European Journal of Communication Research Berlin [u.a.] 28 4 383-404 [Zeitschriftenartikel]
Diese Liste wurde am
Sat Nov 23 01:39:18 2024 CET
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