Digital learning from scratch: Initiating MOOCs within a business school


Egloffstein, Marc ; Ebner, Benjamin ; Ifenthaler, Dirk



URL: http://ceur-ws.org/Vol-2356/experience_short7.pdf
Weitere URL: http://ceur-ws.org/Vol-2356/
Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr: 2019
Buchtitel: EMOOCs-WIP 2019 : Proceedings of Work in Progress Papers of the Research, Experience and Business Tracks at EMOOCs 2019 co-located with the (European MOOCs Stakeholders Submmit 2019) Conference Naples, Italy, May 20-22, 2019
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: CEUR Workshop Proceedings
Band/Volume: 2356
Seitenbereich: 121-127
Veranstaltungstitel: EMOOCs 2019 - European MOOCs Stakeholder Summit
Veranstaltungsort: Neapel, Italy
Veranstaltungsdatum: 20.-22.05.2019
Herausgeber: Calise, Mauro
Ort der Veröffentlichung: Aachen, Germany
Verlag: RWTH Aachen
ISSN: 1613-0073
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
Fachgebiet: 004 Informatik
330 Wirtschaft
370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Abstract: This paper reports experiences from the successful implementation of Massive Open Online Courses within an internationally ranked business school. After a brief introduction to the organizational background, the instructional design of the initial MOOC and results from a multi-perspective evaluation are presented. Participants were mostly professional learners studying for personal motives. The modular course design was well received, with learners especially valuing structure and instructional elements for self-directed learning. Institutional stakeholders predominantly named business oriented arguments for implementing MOOCs in business education, and they stressed the importance of collaborative or interactive instructional elements. Design recommendations for business MOOCs include an increased flexibility for self-directed learning and a dedicated community management.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen