Differences in perception - How deviations in quality perception of trainees and trainers affect dropout in VET


Krötz, Maximilian ; Deutscher, Viola


[img] PDF
Book of abstracts SIG14 2020.pdf - Veröffentlichte Version

Download (1MB)

URL: https://madoc.bib.uni-mannheim.de/55595
Weitere URL: https://dx.doi.org/10.6084/m9.figshare.12515342
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-555955
Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr: 2020
Buchtitel: Professional learning & development: From innovative research to innovative interventions. Book of abstracts of the EARLI SIG14 2020 Conference.
Seitenbereich: 71
Veranstaltungstitel: EARLI SIG14 2020 (conference canceled)
Veranstaltungsort: Barcelona, Spain
Veranstaltungsdatum: canceled
Herausgeber: París, Georgina
Ort der Veröffentlichung: Barcelona
Verlag: Universitat Autonoma de Barcelona
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, insbes. Ausbildungsqualität und Kompetenzentwicklung (Deutscher 2016-)
Bereits vorhandene Lizenz: Creative Commons Namensnennung, nicht kommerziell, Weitergabe unter gleichen Bedingungen 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Freie Schlagwörter (Deutsch): duale Ausbildung , Ausbildungsqualität , Ausbildungsabbrüche , Betriebliche Ausbildung
Freie Schlagwörter (Englisch): VET , training quality , multi-perspective , differences , dropout
Abstract: The dual system of vocational education and training (VET) and its quality currently receive broad scientific attention due to high dropout rates and political efforts to increase participation in the system (Le Mouillour 2017; 2018). However, it is still controversial how and from which perception quality should be measured and how training quality affects dropout. Empirical studies mostly target quality perceptions by trainees or by trainers separately. The extent to which output factors like dropout-rates are influenced by varying perceptions of quality between both concerned parties is previously unobserved. The object of this study is to present a novel bilateral approach to training quality. Therefore, the effects of deviations in the perception of quality between trainees and trainers (incongruences) from the same company on dropout intention are examined. For this purpose, an online survey involving 311 commercial trainees and training officers from 30 companies was conducted. A framework model of workplace learning (Tynjälä 2013) and a respective short questionnaire “VET-LQI” (Böhn & Deutscher, in print) served as a research basis. Responses from trainees were matched to their trainers in order to determine possible deviations for every item and scale. Subsequently, 15 input- and process-quality factors of divergence could be used as independent variables in multiple regression analyses. The results show that differences in perception of quality not only have a significant effect on dropout intentions, but also explain dropout intentions more extensively than the conventional method of mere quality perceptions by trainees.
Übersetzter Titel: Wahrnehmungsunterschiede - Wie sich Unterschiede in der Qualitätswahrnehmung von Auszubildenden und Ausbildern auf Abbrüche in der Berufsbildung auswirken (Deutsch)




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen