Game-based learning across the disciplines
Herausgeber:
|
Aprea, Carmela
;
Ifenthaler, Dirk
|
DOI:
|
https://doi.org/10.1007/978-3-030-75142-5
|
URL:
|
https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-7...
|
Dokumenttyp:
|
Buch
|
Erscheinungsjahr:
|
2021
|
Buchtitel:
|
Game-based Learning Across the Disciplines
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Cham
|
Verlag:
|
Springer
|
ISBN:
|
978-3-030-75141-8 , 978-3-030-75142-5
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Design and Evaluation instruktionaler Systeme (Aprea 2018-) Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
|
Fachgebiet:
|
370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
|
Abstract:
|
The volume focuses on epistemological, theoretical and empirical issues of game-based learning in various disciplines. It encompasses questions of game design as well as instructional integration and organizational implementation of game-based learning across various disciplines and includes contributions from different levels of the formal educational system (i.e., primary, secondary and tertiary education) as well as contributions reporting the use of game-based learning in informal learning settings. The volume addresses scholars, practitioners and students who are interested in how games and game-based learning can be designed, implemented and evaluated in a cross-, inter- and transdisciplinary perspective.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|