Game-based learning across the disciplines




Herausgeber: Aprea, Carmela ; Ifenthaler, Dirk
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-75142-5
URL: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-7...
Dokumenttyp: Buch
Erscheinungsjahr: 2021
Buchtitel: Game-based Learning Across the Disciplines
Ort der Veröffentlichung: Cham
Verlag: Springer
ISBN: 978-3-030-75141-8 , 978-3-030-75142-5
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Design and Evaluation instruktionaler Systeme (Aprea 2018-)
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
Fachgebiet: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Abstract: The volume focuses on epistemological, theoretical and empirical issues of game-based learning in various disciplines. It encompasses questions of game design as well as instructional integration and organizational implementation of game-based learning across various disciplines and includes contributions from different levels of the formal educational system (i.e., primary, secondary and tertiary education) as well as contributions reporting the use of game-based learning in informal learning settings. The volume addresses scholars, practitioners and students who are interested in how games and game-based learning can be designed, implemented and evaluated in a cross-, inter- and transdisciplinary perspective.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen