Back to overview
Export results as [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0

Citation

Order by: Year of publication | Authors | Document Type | No order
Skip to: 2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011

2024

Ozkale, Abdullah and Aprea, Carmela (2024) A guidebook for the integration of financial literacy to mathematics courses. International Journal of Learning and Change : IJLC Genf 16 1 1-27 [Article]

Stumpf, Elisa, Schütz, Jana, Übelmesser, Silke, Baginski, Ronja ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5246-1840 and Aprea, Carmela (2024) Beliefs about demographic change: How well are individuals informed? Jena Economics Research Papers Jena 2024,003 [Working paper]

2023

Aprea, Carmela, Lohner, Max ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1571-122X and Sarochan, Nina M. Herausforderungen von Lehrkräften an beruflichen Schulen: Ausprägungen sowie Auswirkungen auf Burnoutgefährdung, Wohlbefinden und Berufszufriedenheit. (2023) Jahrestagung 2023 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) (Flensburg, Germany) [Conference presentation]

Aprea, Carmela and Bucher-Koenen, Tabea (2023) Financial Literacy im gesellschaftlichen Kontext: Relevanz, empirische Evidenz und Erfolgsfaktoren. DAV Kompass Köln 2023 Data, Financial und Risk Literacy: Beiträge zu Schlüsselkompetenzen im Umgang mit Daten, Finanzen und Risiken 7-8 [Article]

Baginski, Ronja ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5246-1840 Entwicklung und Validierung eines Tests zur Messung des Verständnisses in Bezug auf das deutsche Altersvorsorgesystem. (2023) FNA-Graduiertenkolloquium 2023 (Berlin, Germany) [Conference presentation]

De Clercq, Bernadene and Aprea, Carmela (2023) Towards a conceptual framework for tax literacy: A scoping review. EJournal of Tax Research Sydney ; Getzville, NY 21 1 122-147 [Article]

Vonhof, Clara ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7880-7435 Evidence-centered assessment design und tax literacy. (2023) Business Education Research Activities (BERA) (Innsbruck, Austria) [Conference presentation]

Vogler, Manuel ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6413-2999 Argumentationsfähigkeit in sozioökonomischen Streitfragen: Assessment von Lernpfaden. (2023) Business Education Research Activities (BERA) (Innsbruck, Austria) [Conference presentation]

Vonhof, Clara ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7880-7435 and Aprea, Carmela Messung von Tax Literacy: Ein Systematic Review. (2023) Jahrestagung 2023 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) (Flensburg, Germany) [Conference presentation]

Ahmed, Ascha, Ludwig, Sabrina ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2920-7561, Vogler, Manuel ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6413-2999, Lörch, Lucas ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5665-3313, Aprea, Carmela and Deutscher, Viola ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9714-6465 Unterrichtsplanung mit virtuellen Lernsimulationen – Ein sinnvoller Ansatz zur Förderung des Einsatzes automatisierter Lernprompts durch angehende Lehrkräfte? (2023) GEBF-Tagung 2023, 10. Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung "Bildung zwischen Unsicherheit und Evidenz" (Essen, Germany) [Conference presentation]

Aprea, Carmela, Klusmeyer, Jens and Söll, Matthias Unterrichtsplanung und Design digital gestützter Lehr-Lern-Arrangements in der Berufs- und Wirtschafts-pädagogik. Eine integrative Literaturübersicht. (2023) Jahrestagung 2023 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) (Flensburg, Germany) [Conference presentation]

Aprea, Carmela and Sarochan, Nina M. Der Einfluss der Arbeitszeit im Lehrberuf: Eine systematische Literaturübersicht. (2023) Jahrestagung 2023 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) (Flensburg, Germany) [Conference presentation]

Suna, Merve, Baginski, Ronja ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5246-1840 and Aprea, Carmela Altersvorsorge als Lerngegenstand: Design, Erprobung und Evaluation einer spielbasierten Lernumgebung. (2023) Jahrestagung 2023 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) (Flensburg, Germany) [Conference presentation]

Aprea, Carmela, Baginski, Ronja ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5246-1840, Suna, Merve, Schütz, Jana and Übelmesser, Silke Alterssicherung als Lerngegenstand für junge Erwachsene: Demonstration der spiel-basierten Lernumgebung „Rentenrallye“. (2023) FIS-Forum 2023: Sozialpolitik für die nächste(n) Generation(en) (Berlin, Germany) [Conference presentation]

Aprea, Carmela, Bucher-Koenen, Tabea, Cziriak, Marius and Gilan, Donya Finanzielle Schocks in der Coronakrise: Finanzielle und psychische Auswirkungen für die Menschen in Deutschland. (2023) FIS-Forum 2023: Sozialpolitik für die nächste(n) Generation(en) (Berlin, Germany) [Conference presentation]

Ahmed, Ascha, Gentner, Sophia ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6266-7001, Aprea, Carmela, Deutscher, Viola ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9714-6465, Rausch, Andreas ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0749-2496, Seifried, Jürgen ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9460-7721 and Vogler, Manuel ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6413-2999 Unterrichtsplanung mit der virtuellen Bürosimulation LUCA – Ein möglicher Ansatz zur Förderung des Einsatzes automatisierter Lernprompts im berufsschulischen Unterricht? (2023) Jahrestagung 2023 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) (Flensburg, Germany) [Conference presentation]

Aprea, Carmela (2023) Resilienz von kaufmännischen Angestellten in der digitalen Transformation: Eine explorative Interviewstudie. Open Access Berufs- und Wirtschaftspädagogik Online : bwp@-Profil Hamburg September 2023 8: Netzwerke – Strukturen von Wissen, Akteure und Prozessen in der beruflichen Bildung. Digitale Festschrift für Bärbel Fürstenau zum 60. Geburtstag 1-23 [Article]
[img]

Schütz, Jana, Übelmesser, Silke, Baginski, Ronja ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5246-1840 and Aprea, Carmela (2023) Pension reform preferences in Germany: Does information matter? Open Access European Journal of Political Economy Amsterdam [u.a.] 80 Article 102476 1-32 [Article]
[img]

Aprea, Carmela, Übelmesser, Silke, Baginski, Ronja ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5246-1840 and Schütz, Jana Verständnis des deutschen Alterssicherungssystem sowie wahrgenommene Reformnotwendigkeit und Reformpräferenzen im intergenerationalen Vergleich. (2023) FIS-Forum 2023: Sozialpolitik für die nächste(n) Generation(en) (Berlin, Germany) [Conference presentation]

Baginski, Ronja ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5246-1840, Aprea, Carmela, Frick, Susanne, Übelmesser, Silke and Schütz, Jana Development and validation of a test instrument measuring the understanding of pension systems. (2023) MIFE Early Career Workshop, Mannheim Institute for Financial Education (Mannheim) [Conference presentation]

Aprea, Carmela Development and validation of a test instrument measuring the understanding of pension systems. (2023) First Turin Workshop on Financial Literacy - Financial education: From better personal finance to improved citizenship (Torino, Italy) [Conference presentation]

Aprea, Carmela Finanzielle Verbraucherbildung in Zeiten multipler Krisen. (2023) Verbraucherbildung gemeinsam stärken (Ministeriums für Ernährung, Ländlicher Raum und Verbraucherschutz, Berlin) [Conference presentation]

Übelmesser, Silke, Schütz, Jana, Baginski, Ronja ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5246-1840 and Aprea, Carmela (2023) Coronakrise: Auswirkungen auf die finanziellen Entscheidungen und Folgen für die Altersvorsorge. Impuls Duisburg 2023 11 1-4 [Article]

Aprea, Carmela, Böhm, Manuel, Rausch, Andreas ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0749-2496 and Sarochan, Nina M. (2023) Arbeitszeit von Lehrkräften an beruflichen Schulen im Fokus : erste Expertise zu ausgewählten Ergebnissen des Projekts „Arbeitszeit, Arbeitsbelastung und Resilienz von Lehrkräften an beruflichen Schulen in Baden-Württemberg (AARL-BS)“. Mannheim [Working paper]

Ambacher, Thorben, Cziriak, Marius, Dorn, Georg, Franz, Viola, Härtweg, Leonie, Keller, Antonia Katharina, Nothdurft, Hannah, Uhlig, Carolin, Vogler, Manuel ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6413-2999 and Voronkoff, Boris (2023) Attraktive Finanzbildung für junge Menschen mit CashCoach. Open Access Wirtschaftsdienst Hamburg ; Berlin [u.a.] ; Warsaw, Poland 103 12 7-11 [Article]
[img]

Aprea, Carmela, Bucher-Koenen, Tabea, Cziriak, Marius, Gilan, Donya and Lohner, Max ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1571-122X (2023) Multiple Facetten der Resilienz von vulnerablen Verbraucherinnen und Verbrauchern im Umgang mit finanziellen Schocks: Erkenntnisse aus der Corona- Pandemie. Open Access Achtziger, Anja and Kenning, Peter Verbraucherresilienz : Risikofaktoren, Vulnerabilitäten und Interventionen Verbraucherforschung Baden-Baden 7 69-84 [Book chapter]
[img]

Lohner, Max ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1571-122X and Aprea, Carmela (2023) Journaling your challenges: mechanisms of resilience journals to support German first‑semester business students during their transition to university. Open Access Discover Psychology Cham 3 Article 44 44 [Article]
[img]

Bucher-Koenen, Tabea, Cziriak, Marius and Aprea, Carmela (2023) Wie haben sich Coronakrise und Preissteigerungen auf die Altersvorsorge ausgewirkt? Open Access ZEW-Kurzexpertise Mannheim 23-03 [Working paper]
[img]

2022

Aprea, Carmela and Lohner, Max ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1571-122X (2022) Resilienzförderung am Arbeitsplatz: Was bringen Trainingsprogramme? Personal Quarterly Freiburg 74 2 62-65 [Article]

Aprea, Carmela (2022) Stand und Perspektiven der finanziellen Bildung in Deutschland. Zeitschrift für das gesamte Kreditwesen Frankfurt a. M. 75 6 300-303 [Article]

Baginski, Ronja ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5246-1840 Die Rentenrallye: Design, Erprobung und Evaluation einer gamifizierten Lernumgebung zum Thema Altersvorsorge. (2022) FNA-Graduiertenkolloquium 2022 (Online) [Conference presentation]

Aprea, Carmela, Bucher-Koenen, Tabea, Cziriak, Marius, Gilan, Donya, Hahad, Omar and Lohner, Max ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1571-122X (2022) Finanzielle Vulnerabilität in der Coronakrise : Potenzielle Auslöser, Risikofaktoren, finanzielles Anpassungsverhalten und Inanspruchnahme sozialpolitischer Unterstützung. Impuls Duisburg 2022 6 1-4 [Article]

Vogler, Manuel ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6413-2999 and Aprea, Carmela Der Einsatz digitaler Lerntools in der finanziellen Allgemeinbildung: Ein Scoping Review. (2022) Business Education Research Activities (BERA) (Graz, Austria) [Conference presentation]

Vogler, Manuel ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6413-2999 and Aprea, Carmela Digitale Tools in der finanziellen Bildung: Ein Scoping Review. (2022) Jahrestagung 2022 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) (Freiburg, Germany) [Conference presentation]

Vonhof, Clara ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7880-7435 and Aprea, Carmela Messung von Tax Literacy: Ein Scoping Review. (2022) Jahrestagung 2022 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) (Freiburg, Germany) [Conference presentation]

Lohner, Max ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1571-122X and Aprea, Carmela Exploring mechanisms in online writing interventions to support first-semester students. (2022) JURE 2022 (Porto, Portugal, Hybrid) [Conference presentation]

Baginski, Ronja ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5246-1840 and Aprea, Carmela Entwicklung und Validierung eines Instruments zur Messung des Verständnisses zur Altersvorsorge in Deutschland. (2022) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschafts­pädagogik 2022 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungs­wissenschaft (DGfE) (Freiburg, German) [Conference presentation]

Schütz, Jana, Übelmesser, Silke, Baginski, Ronja ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5246-1840 and Aprea, Carmela (2022) Pension reform preferences in Germany: Does information matter? CESifo Working Papers München 10072 [Working paper]

Vonhof, Clara ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7880-7435 Messung von Tax Literacy: Ein Scoping Review. (2022) Business Education Research Activities (BERA) (Graz, Austria) [Conference presentation]

2021

Scheuch, Ianina, Peters, Natalie, Lohner, Max ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1571-122X, Muss, Caroline, Aprea, Carmela and Fürstenau, Bärbel (2021) Resilience training programs in organizational contexts: A scoping review. Open Access Frontiers in Psychology Lausanne 12 Article 733036 1-12 [Article]
[img]

Aprea, Carmela, Deutscher, Viola ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9714-6465 and Seifried, Jürgen ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9460-7721 (2021) Design wirtschaftsberuflicher Lernumgebungen: Ein Ansatz zur Förderung und Analyse von Unterrichtsplanungskompetenz bei Studierenden der Wirtschaftspädagogik. Klusmeyer, Jens and Söll, Matthias Unterrichtsplanung in der Wirtschaftsdidaktik : Aktuelle theorie-, empirie- und praxisbasierte Beiträge Wiesbaden 169-193 [Book chapter]

Aprea, Carmela and Edinger-Schons, Laura Marie ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8981-3379 (2021) Sustainability games. Global Focus : The EFMD Business Magazine Brussels 15 1 74-77 [Article]

Aprea, Carmela (2021) Finanzielle Bildung in der Schule oder am Arbeitsplatz? Eine Synthese und kritische Würdigung aktueller Forschungsbefunde. Vierteljahrshefte zur Wirtschaftsforschung Berlin 90 1 45-60 [Article]

Weckmüller, Heiko and Aprea, Carmela (2021) Virtuelle Weiterbildung: Wie effektiv ist sie und worauf kommt es an? Personal Quarterly Freiburg 73 2 48-51 [Article]

Abele, Stephan, Deutscher, Viola ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9714-6465, Nickolaus, Reinhold, Rausch, Andreas ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0749-2496, Seeber, Susan, Sembill, Detlef, Seifried, Jürgen ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9460-7721, Walker, Felix, Weyland, Ulrike, Winther, Esther, Wittmann, Eveline and Wuttke, Eveline (2021) Potenziale technologiebasierter Kompetenztests der ASCOT-Initiative aus der Perspektive der Curriculum-Instruction-Assessment-Triade. Beck, Klaus and Oser, Fritz Resultate und Probleme der Berufsbildungsforschung : Festschrift für Susanne Weber Bielefeld 13-40 [Book chapter]

Baginski, Ronja ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5246-1840 and Schütz, Jana Ausgewählte Aspekte zu Verständnis und Haltungen der Altersvorsorge in Deutschland: Präferenzen für Reformen in der gesetzlichen Rentenversicherung. (2021) FNA-Graduiertenkolloquium 2021 (Online) [Conference presentation]

Aprea, Carmela and Ifenthaler, Dirk (2021) Looking back and moving forward with game-based learning across the disciplines. Aprea, Carmela and Ifenthaler, Dirk Game-based learning across the disciplines Cham 395-407 [Book chapter]

Aprea, Carmela and Ifenthaler, Dirk (2021) Game-based learning across the disciplines. Game-based Learning Across the Disciplines Cham [Book]

Baginski, Ronja ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5246-1840, Schultheis, Julia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6853-8136 and Aprea, Carmela Young adults’ intuitive conceptions of the pension system in Germany: An interview study. 20 (2021) 19th Biennial EARLI Conference 2021: Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures (Online) [Conference presentation]

Schultheis, Julia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6853-8136 and Aprea, Carmela (2021) Applying insights from behavioral finance and learning theory in designing a financial education serious game for secondary school students. Aprea, Carmela and Ifenthaler, Dirk ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2446-6548 Game-based learning across the disciplines Cham, Switzerland 3-24 [Book chapter]

Aprea, Carmela and Schultheis, Julia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6853-8136 Integrative design and development of a digital game and game-based learning in financial education. 274 (2021) 19th Bienniel EARLI Conference 2019 : Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures (Online) [Conference presentation]

Aprea, Carmela and Baginski, Ronja ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5246-1840 Alles auf Neu? - Zukunftsvorstellungen junger Erwachsener zur Welt nach Corona. (2021) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschafts­pädagogik 2021 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungs­wissenschaft (Online) [Conference presentation]

Lohner, Max ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1571-122X and Aprea, Carmela The Resilience Journal: Fostering resilience at the university through a diary intervention. (2021) EARLI (19. : 2021) (Online) [Conference presentation]

Lohner, Max ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1571-122X and Aprea, Carmela Förderung der Resilienz von Studierenden durch eine Tagebuchintervention. (2021) Jahrestagung Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaften (DGfE) (online) [Conference presentation]

Lohner, Max ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1571-122X and Aprea, Carmela (2021) The resilience journal: Exploring the potential of journal interventions to promote resilience in university students. Open Access Frontiers in Psychology Lausanne 12 Article 702683 1-12 [Article]
[img]

Aprea, Carmela, Bucher-Koenen, Tabea, Cziriak, Marius and Gilan, Donya (2021) Finanzielle Verluste und sozialpolitische Unterstützung von Haushalten in der Corona-Krise : eine Befragung der deutschen Erwerbsbevölkerung ab 30 Jahren während des zweiten Lockdowns im Dezember 2020 bis Januar 2021. Open Access ZEW-Kurzexpertise Mannheim 21-14 [Working paper]
[img]

Baginski, Ronja ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5246-1840 Lay conceptions of old age provision in Germany: An interview study on understanding and attitudes. (2021) Early Career Workshop des Mannheim Institute for Financial Education (MIFE) (Online) [Conference presentation]

Lohner, Max ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1571-122X Zwischen Freiheit und Leistungsdruck: Warum Studierende Resilienz brauchen?! (2021) Resilienz-Forum des Leibniz-Institut für Resilienzforschung (LIR) (Mainz, Germany, Online) [Conference presentation]

De Clercq, Bernadene, Vonhof, Clara ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7880-7435 and Aprea, Carmela Measuring tax literacy: A scoping review. (2021) The 30th Annual Tax Research Network (TRN) Conference (Birmingham, United Kingdom, Hybrid) [Conference presentation]

2020

Schultheis, Julia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6853-8136 and Aprea, Carmela Supporting game-based learning in financial education: Do conceptual scaffolds work? (2020) JURE 2020, Junior Researchers of EARLI (conference canceled) (Porto, Portugal) [Conference presentation]

Schultheis, Julia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6853-8136 and Aprea, Carmela Potential of game-based learning in financial education: Do conceptual scaffolds have an impact? (2020) EARLI SIG 2 - Comprehension of Text and Graphics Conference 2020 (Online) [Conference presentation]

Aprea, Carmela and Weckmüller, Heiko (2020) Gamification in der Qualifizierung und darüber hinaus: Alles nur Spiel? Personal Quarterly Freiburg 72 2 46-49 [Article]

Aprea, Carmela, Schultheis, Julia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6853-8136 and Baginski, Ronja ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5246-1840 (Fehl-)Konzepte von jungen Erwachsenen zum System der Altersvorsorge in Deutschland: eine Interviewstudie. (2020) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschafts­pädagogik 2020 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (Online) [Conference presentation]

Wuttke, Eveline, Siegfried, Christin and Aprea, Carmela (2020) Measuring financial literacy with a situational judgement test: do some groups really perform worse or is it the measuring instrument? Open Access Empirical Research in Vocational Education and Training Rotterdam [u.a.] 12 18 1-21 [Article]
[img]

Aprea, Carmela (2020) Financial Literacy in der beruflichen Bildung: ein kompetenzorientierter Zugang. Open Access Berufs- und Wirtschaftspädagogik Online : bwp@-Profil Hamburg 6 1-18 [Article]
[img]

Aprea, Carmela, Sappa, Viviana and Tenberg, Ralf (2020) Konnektivität und lernortintegrierte Kompetenzentwicklung in der beruflichen Bildung. Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik : ZBW. Beiheft Stuttgart 29 [Journal/Publication series]

Aprea, Carmela, Sappa, Viviana and Tenberg, Ralf (2020) Konnektivität und Lernortintegrierte Kompetenzentwicklung in der beruflichen Bildung : Einleitung zum Themenheft. Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik : ZBW. Beiheft Stuttgart 2020 29 9-12 [Article]

Aprea, Carmela, Sappa, Viviana and Tenberg, Ralf (2020) Connectivity and integrative competence development in vocational and professional education and training (VET/PET) : an introduction to the special issue. Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik : ZBW. Beiheft Stuttgart 2020 29 13-16 [Article]

Aprea, Carmela and Sappa, Viviana (2020) Individual conceptions of vocational learning and teaching across learning sites in the Swiss VET context. Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik : ZBW. Beiheft Stuttgart 2020 29 165-183 [Article]

Lohner, Max ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1571-122X and Aprea, Carmela Resilienz bei Studierenden der Wirtschaftspädagogik : Qualitative und quantitative Befunde zur Bewältigung von Herausforderungen im Studium. (2020) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2020 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) (Osnabrück, Germany, Online) [Conference presentation]

Fürstenau, Bärbel, Hommel, Mandy, Förster, Manuel, Kraitzek, Andreas, Wuttke, Eveline, Aprea, Carmela, Rudeloff, Michelle and Siegfried, Christin (2020) Messung von Finanzkompetenz – Ergebnisse eines Symposiums. Open Access Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung Opladen 2020 33-64 [Article]
[img]

2019

Boldrini, Elena, Sappa, Viviana and Aprea, Carmela (2019) Which difficulties and resources do vocational teachers perceive? An exploratory study setting the stage for investigating teachers’ resilience in Switzerland. Teachers and Teaching Abingdon 25 1 125-141 [Article]

Cattaneo, Alberto A. P., Meij, Hans van der, Aprea, Carmela, Sauli, Florinda and Zahn, Carmen (2019) A model for designing hypervideo-based instructional scenarios. Interactive Learning Environments Abingdon 27 4 508-529 [Article]

Aprea, Carmela (2019) Finanzielle Bildung gegen Armut - ein zielführender Weg? Mattes, Christoph Armutsbekämpfung durch Schuldenprävention : empirische Befunde, methodische Zugänge und Perspektiven Wiesbaden 39-52 [Book chapter]

Aprea, Carmela and Lohner, Max ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1571-122X (2019) Belastungen im Lehrberuf: Ein Blick in aktuelle Forschungsbefunde. BLV-Magazin Stuttgart 2019 1 10-13 [Article]

Aprea, Carmela, Deutscher, Viola ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9714-6465 and Seifried, Jürgen ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9460-7721 Qualität kompetenzorientierter Unterrichtsplanung in der beruflichen Bildung: Entwicklung und Validierung eines Beurteilungsinstruments. (2019) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2019 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (Graz, Österreich) [Conference presentation]

Schultheis, Julia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6853-8136 and Aprea, Carmela Digital games in the context of financial literacy education: An instructional content analysis. 154 In: EARLI 2019 : Book of abstracts : RWTH Aachen University (2019) Leuven 18th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (Aachen, Germany) [Conference or workshop publication]

Schultheis, Julia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6853-8136 and Aprea, Carmela Serious Games im Kontext von Financial Literacy - Eine fachdidaktische Analyse verfügbarer Spiele. (2019) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschafts­pädagogik 2019 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungs­wissenschaft (Graz, Österreich) [Conference presentation]

Schultheis, Julia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6853-8136 and Aprea, Carmela (2019) Entwicklung und Validierung eines Schemas zur Evaluation von Serious Games im Kontext von Financial Literacy. Wittmann, Eveline Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2019 Opladen ; Berlin ; Toronto 93-108 [Book chapter]

Aprea, Carmela, Übelmesser, Silke, Baginski, Ronja ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5246-1840 and Schütz, Jana Verständnis und Haltungen zur Altersvorsorge in Deutschland: Ausprägungen und Auswirkungen auf vorsorgebezogenes Verhalten (VHAlt). (2019) 3. FIS Forum Dialog, Strategie und Vernetzung (Berlin, Germany) [Conference presentation]

Aprea, Carmela and Cattaneo, Alberto A. P. (2019) Designing technology-enhanced learning environments in vocational education and training. Guile, David and Unwin, Lorna The Wiley handbook of vocational education and training Hoboken, NJ 373-393 [Book chapter]

Lohner, Max ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1571-122X and Aprea, Carmela Resilienz bei Studierenden der Wirtschaftspädagogik : Interviewstudie zu Herausforderungen im Studium und deren Bewältigung. (2019) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2019 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) (Graz, Austria) [Conference presentation]

2018

Aprea, Carmela, Cattaneo, Alberto A. P., Sappa, Viviana and Choy, Sarojni Digitalization in connectivity for interaction, learning and professional development. (2018) EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference 2018 (Geneva, Switzerland) [Conference presentation]

Schultheis, Julia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6853-8136 and Aprea, Carmela Development and validation of a scheme for analysing serious games in financial literacy education. (2018) JURE 2018, Junior Researchers of EARLI (Antwerp, Belgium) [Conference presentation]

Schultheis, Julia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6853-8136 and Aprea, Carmela Development of an analysis scheme for financial literacy games. (2018) EARLI SIG 6-7 Meeting "Instructional Design and Technology for 21st Century Learning: Challenges, Solutions und Future Directions" (Bonn, Germany) [Conference presentation]

Schultheis, Julia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6853-8136 and Aprea, Carmela Entwicklung und Validierung eines Analyseschemas für Serious Games im Kontext von Financial Literacy. (2018) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) (Frankfurt, Germany) [Conference presentation]

Wuttke, Eveline and Aprea, Carmela (2018) A situational judgement approach for measuring young adults' financial literacy. Empirische Pädagogik : EP Landau i.d. Pfalz 32 3/4 272-292 [Article]

Aprea, Carmela (2018) Berufliche Lehr-Lern-Forschung. Rauner, Felix Handbuch Berufsbildungsforschung UTB Bielefeld 5078 494-502 [Book chapter]

Aprea, Carmela (2018) Instruktionsdesign und Unterrichtsplanung. Niegemann, Helmut M. Lernen mit Bildungstechnologien : praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien UTB Berlin ; Heidelberg 1-19 [Book chapter]

Aprea, Carmela, Schultheis, Julia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6853-8136 and Stolle, Kathleen (2018) Instructional integration of digital learning games in financial literacy education. Lucey, Thomas A. Financial literacy for children and youth New York ; Bern ; Berlin 69-88 [Book chapter]

Cattaneo, Alberto A. P. and Aprea, Carmela (2018) Visual technologies to bridge the gap between school and workplace in vocational education. Ifenthaler, Dirk Digital workplace learning : bridging formal and informal learning with digital technologies Cham 251-270 [Book chapter]

Sappa, Viviana, Aprea, Carmela and Vogt, Barbara (2018) Success factors for fostering the connection between learning in school and at the work-place: the voice of Swiss VET actors. Choy, Sarojni Integration of vocational education and training experiences : purposes, practices and principles Technical and Vocational Education and Training Singapore 29 303-325 [Book chapter]

Aprea, Carmela Finanzielle Bildung in der Schule - was funktioniert? (2018) FinKom 2018, 7. FinKom-Info-Börse des Präventionsnetzwerks Finanzkompetenz der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (Berlin, Germany) [Conference presentation]

Sappa, Viviana, Aprea, Carmela and Boldrini, Elena Relationships at school: supportive and unsupportive factors for vocational school teachers’ resilience. (2018) EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference 2018 (Geneva, Switzerland) [Conference presentation]

Aprea, Carmela, Sappa, Viviana and Boldrini, Elena Diversity as resource and challenge for resilience of teachers in vocational education and training. (2018) ECER 2018: Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research? (Bolzano, Italy) [Conference presentation]

Aprea, Carmela and Schultheis, Julia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6853-8136 Game-based learning arrangements in financial literacy education: A design-based research approach. (2018) EARLI SIG 6-7 Meeting "Instructional Design and Technology for 21st Century Learning: Challenges, Solutions und Future Directions" (Bonn, Germany) [Conference presentation]

Aprea, Carmela Making financial education work in schools. (2018) OECD High-level Conference on Financial Education in Schools and for Youth (Yerevan, Armenia) [Conference presentation]

Aprea, Carmela Auswirkungen von Armut auf das Denk- und Handlungsvermögen. (2018) Fachtag Auswirkungen der Armut auf das Denk- und Handlungsvermögen (Erfurt, Germany) [Conference presentation]

Aprea, Carmela, Sappa, Viviana and Boldrini, Elena Identifying resilient teachers in vocational education and training: A mixed-methods approach. (2018) EARLI SIG 11: "Teaching and Teacher Education" (Kristiansand, Norway) [Conference presentation]

Aprea, Carmela Modelling and measuring teacher resilience as multi-faceted construct. (2018) EARLI SIG 11: "Teaching and Teacher Education" (Kristiansand, Norway) [Conference presentation]

Aprea, Carmela How to prepare the young for the financial world? (2018) Seminar on Aging, Retirement and Pensions / Bank of Israel (Ashkelon, Israel) [Conference presentation]

Sappa, Viviana, Aprea, Carmela and Barabasch, Antje (2018) Widrigkeiten standhalten - eine Schweizer Studie zur Resilienz von Lehrkräften in der beruflichen Bildung. Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis : BWP Bonn ; Stuttgart 47 5 43-47 [Article]

Sappa, Viviana and Aprea, Carmela (2018) L’apprentissage professionnel entre l’école et l’entreprise: défis, modèles et conceptions individuelles. Bonoli, Lorenzo Enjeux de la formation professionnelle en Suisse : Le «modèle» suisse sous la loupe Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis : BWP Zürich 267-293 [Book chapter]

2017

Aprea, Carmela, Schultheis, Julia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6853-8136 and Stolle, Kathleen Instructional integration of digital learning games in financial literacy education. (2017) 2017 CUFA Conference, College & University Faculty Assembly (San Francisco, CA) [Conference presentation]

Aprea, Carmela, Sappa, Viviana and Boldrini, Elena Resilient teachers in VET: a Swiss study. (2017) 17th Bienniel EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (Tampere, Finland) [Conference presentation]

Berti, Anna Emilia, Ajello, Anna Maria, Aprea, Carmela, Castelli, Ilaria, Lombardi, Elisabetta, Marchetti, Antonella, Massaro, Davide, Sappa, Viviana and Valle, Annalisa (2017) Adolescents' and young adults' naïve understandings of the economic crisis. Europe's Journal of Psychology : EJOP Trier ; München 13 1 143-161 [Article]

Aprea, Carmela (2017) Von Prinzen, Schiffsreisen und Abenteuern: Hermann G. Ebner als akademischer Mentor. Open Access Berufs- und Wirtschaftspädagogik Online : bwp@ Hamburg Profil 5 1-4 [Article]
[img]

Berger, Jean-Louis, Girardet, Céline, Vaudroz, Cynthia and Aprea, Carmela (2017) The motivational basis of classroom management practices and beliefs of Swiss vocational teachers. Watt, Helen M. G. Global perspectives on teacher motivation Technical and Vocational Education and Training Cambridge 95-125 [Book chapter]

Tramm, Tade, Fischer, Martin and Aprea, Carmela (2017) Berufliche Lehr-Lernforschung. Berufs- und Wirtschaftspädagogik Online : bwp@ Hamburg 28 [Journal/Publication series]

Aprea, Carmela The impact of social education initiatives. (2017) 1st FLiP Financial Education Summit on the occasion of the 5th International Federation of Finance Museums (IFFM) Annual Meeting (Wien, Austria) [Conference presentation]

Aprea, Carmela Educazione finanziaria e lotta contro la povertà - un percorso efficace? = Finanzielle Bildung gegen Armut - ein zielführender Weg? (2017) Internationale Tagung Armutsbekämpfung durch Schuldenprävention, 5. Fachtagung zur Schuldenberatung an der FHNW (Olten, Switzerland) [Conference presentation]

Aprea, Carmela, Sappa, Viviana and Boldrini, Elena Merkmale von resilienten Lehrpersonen in der beruflichen Bildung. (2017) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2017 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (Stuttgart, Germany) [Conference presentation]

Aprea, Carmela and Wuttke, Eveline Financial Literacy von jungen Erwachsenen: Entwicklung und Validierung eines unterrichtsrelevanten Testinstruments. (2017) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2017 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (Stuttgart, Germany) [Conference presentation]

Aprea, Carmela and Schultheis, Julia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6853-8136 Game-based learning arrangements in financial education: A design-based research approach. (2017) 17th Bienniel EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (Tampere, Finland) [Conference presentation]

Sappa, Viviana and Aprea, Carmela Teachers adaptations to professional challenges and changes in VET. (2017) 17th Bienniel EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (Tampere, Finland) [Conference presentation]

Aprea, Carmela, Schultheis, Julia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6853-8136 and Stolle, Kathleen Designing game-based learning arrangements in financial literacy education. (2017) ECER 2017: Reforming Education and the Imperative of Constant Change: Ambivalent roles of policy and educational research (Copenhagen, Denmark) [Conference presentation]

Wuttke, Eveline and Aprea, Carmela A situational judgement approach to measure financial literacy. (2017) ECER 2017: Reforming Education and the Imperative of Constant Change: Ambivalent roles of policy and educational research (Copenhagen, Denmark) [Conference presentation]

Aprea, Carmela Designing effective financial literacy education: What is the problem? What do we know? What can we do? (2017) The Financial Literacy Conference 2017: Expanding Possibilities (Singapore, Singapore) [Conference presentation]

Aprea, Carmela Hypervideos in der Schule. (2017) Markt der Möglichkeiten / Studienseminar für das Lehramt an beruflichen Schulen (Erfurt, Germany) [Conference presentation]

Aprea, Carmela Educazione finanziaria: Ramo secco o giardino in fiore? (2017) "L’educazione finanziaria in Italia: oggi e domani. Il primo censimento nazionale delle iniziative promosse sul territorio" / Banca d'Italia (Roma, Italy) [Conference presentation]

Aprea, Carmela Financial literacy education of adolescents and young adults: What works? (2017) Social Science Doctoral Students Seminar (Stockholm, Sweden) [Conference presentation]

2016

Aprea, Carmela (2016) Zum ganzheitlichen Charakter ökonomischer Lehrgegenstände: Exemplarische fachdidaktische Grundlegungen und Illustrationen. Open Access Berufs- und Wirtschaftspädagogik Online : bwp@ Hamburg Profil 4 1-18 [Article]
[img]

Cattaneo, Alberto A. P., Nguyen, Anh Thu and Aprea, Carmela (2016) Teaching and learning with hypervideo in vocational education and training. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia : JEMH Charlottesville, VA 25 1 5-35 [Article]

Leumann, Seraina and Aprea, Carmela (2016) Financial Literacy aus Sicht von Lehrpersonen an beruflichen Schulen in der Schweiz : eine Mixed-Methods-Studie zu deren domänenspezifischen Vorstellungen. Zeitschrift für ökonomische Bildung : ZföB Siegen 4 36-64 [Article]

Sappa, Viviana, Choy, Sarojni and Aprea, Carmela (2016) Stakeholders′ conceptions of connecting learning at different sites in two national VET systems. Journal of Vocational Education & Training Abingdon [u.a.] 68 3 283-301 [Article]

Tramm, Tade, Fischer, Martin and Aprea, Carmela (2016) Editorial zur Ausgabe 28: Berufliche Lehr-Lernforschung. Open Access Berufs- und Wirtschaftspädagogik Online : bwp@ Hamburg 28 1-4 [Article]
[img]

Aprea, Carmela, Wuttke, Eveline, Breuer, Klaus, Koh, Noi Keng, Davies, Peter, Greimel-Fuhrmann, Bettina and Lopus, Jane S. (2016) International handbook of financial literacy. Singapore [Book]

Aprea, Carmela (2016) Conceptions of financial literacy. Aprea, Carmela International handbook of financial literacy Singapore 5-7 [Book chapter]

Aprea, Carmela, Wuttke, Eveline, Breuer, Klaus, Koh, Noi Keng, Davies, Peter, Greimel-Fuhrmann, Bettina and Lopus, Jane S. (2016) Financial literacy in the twenty-first century: An introduction to the International Handbook of Financial Literacy. Aprea, Carmela International handbook of financial literacy Singapore 1-4 [Book chapter]

Aprea, Carmela and Wuttke, Eveline (2016) Financial literacy of adolescent and young adults: Setting the course for a competence-oriented assessment approach. Aprea, Carmela International handbook of financial literacy Singapore 397-414 [Book chapter]

Leumann, Seraina, Heumann, Michael, Syed, Fatima and Aprea, Carmela (2016) Towards a comprehensive financial literacy framework: Voices from stakeholders in European vocational education and training. Wuttke, Eveline Economic competence and financial literacy of young adults : status and challenges Research in Vocational Education Opladen ; Berlin 3 19-39 [Book chapter]

Aprea, Carmela, Schultheis, Julia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6853-8136 and Engel, Sarah Der kleine Unterschied: Gendereffekte im Kontext von Financial Literacy. (2016) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2016 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (Hamburg, Germany) [Conference presentation]

Aprea, Carmela, Schönamsgruber, Jiyan, Zeugner, Manuela and Sappa, Viviana Konnektivität und integrative Kompetenzentwicklung in der beruflichen Bildung: Individuelle Sichtweisen der Akteure. (2016) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2016 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (Hamburg, Germany) [Conference presentation]

Sappa, Viviana and Aprea, Carmela Boundary crossing and boundary crossing skills: éléments prometteurs de recherche en apprentissage multicontextuel [Communication]. (2016) Congrès Annuel de la Société Suisse pour la Recherche en Education (SSRE) 2016 (Lausanne, Switzerland) [Conference presentation]

Aprea, Carmela Kulturelle Heterogenität in der beruflichen Bildung. (2016) 25. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) (Kassel, Germany) [Conference presentation]

Aprea, Carmela Effectiveness of financial literacy education: What do we (not) know? (2016) European Money Week 2016 / European Banking Federation (Bruxelles, Belgium) [Conference presentation]

Aprea, Carmela What works? Financial education programs and their effectiveness. (2016) Financial Literacy: Research and Practice Conference 2016 (Negev, Israel) [Conference presentation]

2015

Aprea, Carmela (2015) Secondary school students’ informal conceptions of complex economic phenomena. International Journal of Educational Research : IJER Amsterdam [u.a.] 69 12-22 [Article]

Aprea, Carmela and Sappa, Viviana (2015) School-Workplace Connectivity: Ein Instrument zur Analyse, Evaluation und Gestaltung von Bildungsplänen der Berufsbildung. Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis : BWP Stuttgart ; Bonn 44 1 27-31 [Article]

Berger, Jean-Louis and Aprea, Carmela (2015) Berufswahlmotive von Lehrkräften an beruflichen Schulen in der Schweiz. Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis : BWP Stuttgart ; Bonn 44 4 6-9 [Article]

Cattaneo, Alberto A. P., Nguyen, Anh Thu, Sauli, Florinda and Aprea, Carmela (2015) Scuolavisione: teaching-and-learning with hypervideos in the Swiss Vocational system. Journal of e-Learning and Knowledge Society : Je-LKS Firenze 11 2 27-47 [Article]

Leumann, Seraina and Aprea, Carmela (2015) Kognitive und emotionale Aspekte finanzieller Handlungsfähigkeit. Suchtmagazin Bern 41 2 39-41 [Article]

Sappa, Viviana, Boldrini, Elena and Aprea, Carmela (2015) Combining teaching with another job: a possible resource to face professional challenges. Preliminary findings from a Swiss study in vocational education and training. Empirical Research in Vocational Education and Training Rotterdam [u.a.] 7 Article 13 [Article]

Hillen, Stefanie and Aprea, Carmela (2015) Instrumentalism in Education - Where is Bildung left? Münster [u.a.] [Book]

Aprea, Carmela, Wuttke, Eveline, Leumann, Seraina and Heumann, Michael (2015) Kompetenzfacetten von Financial Literacy: Sichtweisen verschiedener Akteure. Seeber, Susan Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2015 Opladen [u.a.] 11-22 [Book chapter]

Aprea, Carmela, Cattaneo, Alberto A. P. and Sappa, Viviana (2015) Mind the Gap: Boundary-Crossing an den Übergängen von informellem und formalem Lernen in der beruflichen Bildung. Niedermair, Gerhard Informelles Lernen : Annäherungen, Problemlagen, Forschungsbefunde Schriftenreihe für Berufs- und Betriebspädagogik Linz 9 265-281 [Book chapter]

Aprea, Carmela, Wuttke, Eveline and Stock, Michaela (2015) Exploring the possibilities for a bildungs-oriented conceptualisation of financial literacy. Hillen, Stefanie Instrumentalism in Education - Where is Bildung left? Schriftenreihe für Berufs- und Betriebspädagogik Münster ; New York 89-104 [Book chapter]

Hillen, Stefanie and Aprea, Carmela (2015) Instrumentalism in Education - Is there Bildung left? What kind of educational spaces can one find in today's institutionalized educational situations? Hillen, Stefanie Instrumentalism in Education - Where is Bildung left? Münster ; New York 9-13 [Book chapter]

Aprea, Carmela, Ajello, Anna Maria, Berti, Anna Emilia, Marchetti, Antonella, Castelli, Ilaria, Lombardi, Elisabetta, Massaro, Davide, Sappa, Viviana and Valle, Annalisa The financial and economic crisis in Europe: Italian and Swiss adolescents’ informal conceptions. (2015) ECER 2015 "Education and Transition. Contributions from Educational Research" (Budapest, Hungary) [Conference presentation]

Aprea, Carmela, Sappa, Viviana and Boldrini, Elena Exploring risk factors of Swiss VET teachers' professional well-being. (2015) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspadagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) 2015 (Zürich, Switzerland) [Conference presentation]

Aprea, Carmela Zugang für alle: Chance oder Falle? (2015) Alpbacher Finanzmarktgespräche 2015 / Europäisches Forum Alpbach (Alpbach, Austria) [Conference presentation]

Aprea, Carmela, Sappa, Viviana, Ajello, Anna Maria, Berti, Anna Emilia, Marchetti, Antonella, Lombardi, Elisabetta, Castelli, Ilaria, Massaro, Davide and Valle, Annalisa Italian and Swiss adolescents' and young adults' naive understandings of the economic crisis. (2015) 16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (Limassol, Cyprus) [Conference presentation]

Girardet, Céline, Berger, Jean-Louis, Vaudroz, Cynthia and Aprea, Carmela The impact of the first year of teacher education on vocational teachers’ motivating style. (2015) 16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (Limassol, Cyprus) [Conference presentation]

Sauli, Florinda, Cattaneo, Alberto A. P. and Aprea, Carmela Learning and teaching with hypervideos: A literature review. (2015) 16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (Limassol, Cyprus) [Conference presentation]

Aprea, Carmela, Leumann, Seraina, Wuttke, Eveline and Syed, Fatima Facets of financial literacy: Perspectives of stakeholders in European VET. (2015) 16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (Limassol, Cyprus) [Conference presentation]

Sappa, Viviana and Aprea, Carmela Conceptions of vocational learning and teaching across school and workplace: an interview study. (2015) 16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (Limassol, Cyprus) [Conference presentation]

Sappa, Viviana, Boldrini, Elena and Aprea, Carmela Teachers' professional well-being risk factors: a mixed method study in VET. (2015) 16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (Limassol, Cyprus) [Conference presentation]

Aprea, Carmela, Leumann, Seraina and Gerber, Christoph Promoting linkages between financial, economic and citizenship education: examples from the project "Fit for Finance". (2015) 11th International Conference of the International Association for Citizenship, Social and Economics Education (IACSEE) (Göttingen, Germany) [Conference presentation]

Berger, Jean-Louis, Girardet, Céline, Vaudroz, Cynthia and Aprea, Carmela How motivation shapes teaching style during teacher education. (2015) 2015 Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA) (Chicago, IL) [Conference presentation]

Girardet, Céline, Berger, Jean-Louis, Vaudroz, Cynthia and Aprea, Carmela The impact of the first year of teacher education on vocational teachers' classroom management. (2015) 4th Interdisciplinary Congress on Research in Vocational Education and Training, VET 2015 (Zollikofen, Switzerland) [Conference presentation]

Caruso, Valentina, Cattaneo, Alberto A. P. and Aprea, Carmela Boundary objects and learning documentation: an analysis of current practices across VET contexts. (2015) 4th Interdisciplinary Congress on Research in Vocational Education and Training, VET 2015 (Zollikofen, Switzerland) [Conference presentation]

Leumann, Seraina and Aprea, Carmela Developing a comprehensive financial literacy framework: voices from stakeholders in European vocational education and training. (2015) 4th Interdisciplinary Congress on Research in Vocational Education and Training, VET 2015 (Zollikofen, Switzerland) [Conference presentation]

Sappa, Viviana, Boldrini, Elena and Aprea, Carmela Combining teaching with other jobs: a possible resource to face professional challenges in VET? Preliminary data from a Swiss study. (2015) 4th Interdisciplinary Congress on Research in Vocational Education and Training, VET 2015 (Zollikofen, Switzerland) [Conference presentation]

Sappa, Viviana and Aprea, Carmela Boundary crossing skills: a review study. (2015) 4th Interdisciplinary Congress on Research in Vocational Education and Training, VET 2015 (Zollikofen, Switzerland) [Conference presentation]

Vaudroz, Cynthia, Berger, Jean-Louis, Girardet, Céline and Aprea, Carmela Apprendre à préparer ses cours: comment les croyances, connaissances et styles de préparation de cours des enseignants en école professionnelle changent-ils suite à une formation pédagogique? (2015) Colloque Scientifique International Condition(s) enseignante(s), Conditions pour enseigner. Réalités, enjeux, défis (Lyon, France) [Conference presentation]

2014

Cattaneo, Alberto A. P. and Aprea, Carmela (2014) Using technologies to integrate vocational learning in multiple contexts. Wang, Victor C. X. Handbook of research on education and technology in a changing society Hershey, PA 675-690 [Book chapter]

Aprea, Carmela and Wuttke, Eveline Expertensicht auf Kompetenzfacetten von Financial Literacy. (2014) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2014 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (Schwäbisch Gmünd, Germany) [Conference presentation]

Aprea, Carmela (2014) Finanzielle Allgemeinbildung: Entwurf einer bildungstheoretisch verankerten Konzeptualisierung. Zeitschrift für Didaktik der Gesellschaftswissenschaften : zdg Frankfurt a. M. 5 2 68-89 [Article]

Aprea, Carmela (2014) Unterrichtsplanung als Designaufgabe. Journal für LehrerInnenbildung : jlb Wien 14 4 47-50 [Article]

Aprea, Carmela (2014) Design-Based Research in der Ausbildung von Lehrkräften an beruflichen Schulen. Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik : ZBW Stuttgart 110 Bh. 27 157-176 [Article]

Aprea, Carmela, Leumann, Seraina and Gerber, Christoph (2014) Finanzielle Allgemeinbildung bei Berufslernenden. Soziale Sicherheit : CHSS ; Zeitschrift des Bundesamtes für Sozialversicherung Bern 2014 1 22-24 [Article]

Aprea, Carmela and Sappa, Viviana (2014) Kongruenzen und Divergenzen des Lernens in Schule und Betrieb: Die Perspektive von Auszubildenden in der schweizerischen Berufsbildung. Open Access Berufs- und Wirtschaftspädagogik Online : bwp@ Hamburg 26 1-20 [Article]
[img]

Aprea, Carmela and Sappa, Viviana (2014) Variations of young Germans' informal conceptions of financial and economic crises phenomena. Journal of Social Science Education : JSSE Bielefeld 13 3 57-67 [Article]

Aprea, Carmela and Sappa, Viviana (2014) Utilizzo dei metodi misti per lo studio delle concezioni individuali in ambito educativo : Esempi di applicazione in un approccio fenomenografico. Formation et pratiques d'enseignement en questions : revue des HEP de Suisse romande et du Tessin Neuchatel 17 169-191 [Article]

Berger, Jean-Louis and Aprea, Carmela (2014) Unterrichtsplanung und planungsbezogene Überzeugungen von angehenden Lehrpersonen. Journal für LehrerInnenbildung : jlb Wien 14 4 25-29 [Article]

Botturi, Luca, Aprea, Carmela and Crescentini, Alberto (2014) Editorial: Lernen in formellen und informellen Kontexten. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften Freiburg, Schweiz 36 3 385-389 [Article]

Sappa, Viviana and Aprea, Carmela (2014) Conceptions of connectivity: How Swiss teachers, trainers and apprentices perceive vocational learning and teaching across different learning sites. Vocations and Learning Dordrecht 7 3 263-287 [Article]

Seel, Andrea and Aprea, Carmela (2014) Editorial: Planungskompetenz. Journal für LehrerInnenbildung : jlb Wien 14 4 4-6 [Article]

Sappa, Viviana and Aprea, Carmela (2014) Ein Kooperationssystem effizient gestalten: Wahrnehmung der beteiligten Personen. Newsletter Qualität / Staatssekretariat für Bildung, Forschung und Innovation, SBFI Bern 2014 1 1-3 [Article]

Seel, Andrea and Aprea, Carmela (2014) Planungskompetenz. Journal für LehrerInnenbildung : jlb Wien 14 4 [Journal/Publication series]

Aprea, Carmela and Leumann, Seraina (2014) Förderung der finanziellen Handlungsfähigkeit bei Kindern und Jugendlichen: Eine entwicklungspsychologische Perspektive. Meienberg, Marie-Claire Selbstbestimmt oder manipuliert? : Kinder und Jugendliche als kompetente Konsumenten : Bericht der Eidgenössischen Kommission für Kinder und Jugendfragen Bern 50-55 [Book chapter]

Cattaneo, Alberto A. P., Nguyen, Anh Thu and Aprea, Carmela (2014) Video interattivo. Quaglino, Gian Piero Formazione : i metodi Milano 959-989 [Book chapter]

Botturi, Luca, Aprea, Carmela and Crescentini, Alberto (2014) Lernen in formellen und informellen Kontexten. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften Freiburg, Schweiz 36 3 [Journal/Publication series]

Cattaneo, Alberto A. P., Sauli, Florinda and Aprea, Carmela Using hypervideos in vocational education and training: the project "Scuolavisione". (2014) European Association for Practitioner Research on Improving Learning (EAPRIL) 2014 Conference Learning & Development (Nicosia, Cyprus) [Conference presentation]

Berger, Jean-Louis, Vaudroz, Cynthia, Girardet, Céline and Aprea, Carmela How does one year of teacher education change teachers' instructional planning? (2014) European Association for Practitioner Research on Improving Learning (EAPRIL) 2014 Conference Learning & Development (Nicosia, Cyprus) [Conference presentation]

Aprea, Carmela, Schönamsgruber, Jiyan, Zeugner, Manuela and Sappa, Viviana Konnektivität und integrative Kompetenzentwicklung in der beruflichen Bildung: Individuelle Sichtweisen der Akteure. (2014) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2014 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (Schwäbisch Gmünd, Germany) [Conference presentation]

Aprea, Carmela, Sappa, Viviana and Boldrini, Elena Resilienz von Lehrpersonen in der beruflichen Bildung. (2014) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2014 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (Schwäbisch Gmünd, Germany) [Conference presentation]

Aprea, Carmela and Leumann, Seraina Developing a comprehensive financial literacy framework: Voices from stakeholders in European Vocational Education and Training. (2014) ECER 2014: The Past, the Present and Future of Educational Research in Europe (Porto, Portugal) [Conference presentation]

Aprea, Carmela, Ajello, Anna Maria, Berti, Anna Emilia, Castelli, Ilaria, Lombardi, Elisabetta, Marchetti, Antonella, Massaro, Davide, Sappa, Viviana and Valle, Annalisa La crisi economica e finanziaria: rappresentazioni di adolescenti e giovani adulti. (2014) XXVII Congresso Nazionale della Sezione di Psicologia dello Sviluppo e dell’Educazione dell’AIP (Arcavacata di Rende, Italy) [Conference presentation]

Berger, Jean-Louis, Vaudroz, Cynthia, Girardet, Céline, Aprea, Carmela, Crahay, Marcel and Boraita, Fanny Teachers’ identity, motivation, and pedagogical beliefs: Investigating their coherence using multidimensional scaling. (2014) ECER 2014: The Past, the Present and Future of Educational Research in Europe (Porto, Portugal) [Conference presentation]

Sappa, Viviana, Boldrini, Elena and Aprea, Carmela Resilienza degli insegnanti delle scuole professionali: uno studio pilota nel Canton Ticino. (2014) XXVII Congresso Nazionale della Sezione di Psicologia dello Sviluppo e dell’Educazione dell’AIP (Arcavacata di Rende, Italy) [Conference presentation]

Leumann, Seraina and Aprea, Carmela Financial Literacy in der Schweiz: Das Projekt «Fit for Finance». (2014) SwissSkills 2014 (Bern, Switzerland) [Conference presentation]

Girardet, Céline, Berger, Jean-Louis, Vaudroz, Cynthia and Aprea, Carmela The development of classroom management practices: What do vocational teachers think about it? (2014) EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference 2014 (Oslo, Norway) [Conference presentation]

Vaudroz, Cynthia, Berger, Jean-Louis, Boraita, Fanny, Girardet, Céline and Aprea, Carmela How general pedagogical knowledge and teacher’s self-efficacy at the onset of teacher education depend on teaching experience and prior education? (2014) EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference 2014 (Oslo, Norway) [Conference presentation]

Girardet, Céline, Vaudroz, Cynthia, Berger, Jean-Louis and Aprea, Carmela L’évolution des pratiques de gestion de la classe: qu’en disent les enseignants de la formation professionnelle? (2014) Jahreskongress der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF) (Luzern, Switzerland) [Conference presentation]

Vaudroz, Cynthia, Berger, Jean-Louis, Boraita, Fanny, Girardet, Céline and Aprea, Carmela Que savent les enseignants à l’entrée en formation? Comment les connaissances pédago-giques générales varient selon les années de pratique préalables et le niveau de formation individuel. (2014) Jahreskongress der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF) (Luzern, Switzerland) [Conference presentation]

Sappa, Viviana, Boldrini, Elena and Aprea, Carmela Exploring vocational education and training teachers’ resilience to build context-specific training interventions. (2014) EARLI SIG 11 Conference Research in Teaching and Teacher Education (Frauenchiemsee, Germany) [Conference presentation]

Aprea, Carmela Förderung von Financial Literacy: Herausforderungen und Konzepte. (2014) FinKom 2014, 5. FinKom-Info-Börse des Präventionsnetzwerks Finanzkompetenz der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (Frankfurt a.M., Germany) [Conference presentation]

Aprea, Carmela Financial Literacy in der Schweiz: Das Projekt "Fit for Finance". (2014) Internationaler Expertenworkshop "Financial Literacy: Kompetenzmodelle und Ansätze" / DIE (Bonn, Germany) [Conference presentation]

2013

Aprea, Carmela (2013) Lehr-Lernforschung als Grundlage der Didaktik beruflicher Bildung. Open Access Berufs- und Wirtschaftspädagogik Online : bwp@ Hamburg 24 1-25 [Article]
[img]

Sappa, Viviana, Boldrini, Elena and Aprea, Carmela (2013) Vivere con equilibrio la professione di insegnante: sfide e strategie : I primi passi di una ricerca nel settore della formazione professionale. Scuola Ticinese Bellinzona 317 3 16-19 [Article]

Sappa, Viviana, Aprea, Carmela, Bonica, Laura, Bustino, Susanna and Russello, Elisa (2013) Perceived continuity and discontinuity in the transition from school to work: The voice of a group of Italian young adults. Seifried, Jürgen ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9460-7721 Transitions in vocational education Research in Vocational Education Opladen [u.a.] 2 205-221 [Book chapter]

Aprea, Carmela (2013) Alltagsvorstellungen von Jugendlichen zu komplexen ökonomischen Phänomenen: Eine explorative Untersuchung am Beispiel der Wirtschafts- und Finanzkrise. Retzmann, Thomas Ökonomische Allgemeinbildung in der Sekundarstufe II : Konzepte, Analysen und empirische Befunde Research in Vocational Education Schwalbach, Ts. 100-112 [Book chapter]

Aprea, Carmela Curriculare Modellierungen der Integration schulischen und betrieblichen Lernens und Lehrens: Das EU Projekt ConVET. (2013) Herbsttagung 2013 der Sektion BWP der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaften (Chemnitz, Germany) [Conference presentation]

Sappa, Viviana and Aprea, Carmela Vocational learning across learning sites. A Swiss study on individual conceptions. (2013) ECER 2013, Creativity and Innovation in Educational Research (Istanbul, Turkey) [Conference presentation]

Leumann, Seraina and Aprea, Carmela Representations of financial literacy in secondary level school curricula: Examples from Swiss vocational education and training programs. (2013) ECER 2013, Creativity and Innovation in Educational Research (Istanbul, Turkey) [Conference presentation]

Aprea, Carmela Was muss man über Geld wissen? Befunde und Herausforderungen in der finanziellen Grundbildung von Kindern und Jugendlichen. (2013) Bieler Tagung der Eidgenössischen Kommission für Kinder- und Jugendfragen (EKKJ) (Biel, Switzerland) [Conference presentation]

Aprea, Carmela, Leumann, Seraina and Sappa, Viviana Using mixed approaches to unveil secondary students' informal conceptions of economic phenomena: Findings and implications for the design of formal learning environments. (2013) Jahreskongress 2013 der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF) (Lugano, Switzerland) [Conference presentation]

Aprea, Carmela, Wuttke, Eveline and Ajello, Anna Maria Investigating conceptions, facets and internal prerequisites of financial literacy. (2013) 15th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (München, Germany) [Conference presentation]

Aprea, Carmela Secondary school students’ conceptions of complex economic phenomena. (2013) 15th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (München, Germany) [Conference presentation]

Berger, Jean-Louis, Girardet, Céline and Aprea, Carmela Vocational teachers' motivation, responsibility, and self-reported classroom. (2013) 15th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (München, Germany) [Conference presentation]

Sappa, Viviana and Aprea, Carmela Exploring conceptions of vocational learning and teaching across school and workplace. (2013) 15th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (München, Germany) [Conference presentation]

Sappa, Viviana, Aprea, Carmela and Boldrini, Elena Teachers' resilience: Exploring perceived challenges and resources in Swiss vocational schools. (2013) 15th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (München, Germany) [Conference presentation]

Nguyen, Anh Thu, Cattaneo, Alberto A. P. and Aprea, Carmela Hypervideo design: enriching videos to support teaching and learning. (2013) 15th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (München, Germany) [Conference presentation]

Leumann, Seraina, Aprea, Carmela and Wuttke, Eveline Conceptions of financial literacy in Swiss VET curricula. (2013) 3rd Congress on Research in Vocational Education and Training, SFIVET, Swiss Federal Institute for Vocational Education and Training (Bern/Zollikofen, Switzerland) [Conference presentation]

Sappa, Viviana and Aprea, Carmela Individual conceptions of connectivity: How Swiss teachers, trainers and apprentices perceive vocational learning across learning sites. (2013) 3rd Congress on Research in Vocational Education and Training, SFIVET, Swiss Federal Institute for Vocational Education and Training (Bern/Zollikofen, Switzerland) [Conference presentation]

Nguyen, Anh Thu, Cattaneo, Alberto A. P. and Aprea, Carmela Paths for supporting VET teaching through hypervideos. (2013) 3rd Congress on Research in Vocational Education and Training, SFIVET, Swiss Federal Institute for Vocational Education and Training (Bern/Zollikofen, Switzerland) [Conference presentation]

Girardet, Céline, Berger, Jean-Louis and Aprea, Carmela VET teachers' motivation explains their teaching practices: Motives to become a VET teacher, sense of responsibility, and classroom management practices. (2013) 3rd Congress on Research in Vocational Education and Training, SFIVET, Swiss Federal Institute for Vocational Education and Training (Bern/Zollikofen, Switzerland) [Conference presentation]

2012

Aprea, Carmela (2012) Messung der Befähigung zum Umgang mit Geld und Finanzthemen: Ausgewählte Instrumente und alternative diagnostische Zugänge. Open Access Berufs- und Wirtschaftspädagogik Online : bwp@ Hamburg 22 1-24 [Article]
[img]

Aprea, Carmela, Arn, Christoph, Boldrini, Elena, Cattaneo, Alberto A. P., Motta, Elisa and Sroka, Alicja (2012) Digitale Technologien als Tools zur Förderung der Konnektivität des Lernens in Schule und Betrieb. Faßhauer, Uwe Berufs- und wirtschaftspädagogische Analysen : aktuelle Forschungen zur beruflichen Bildung Opladen , Berlin , Toronto 61-73 [Book chapter]

Aprea, Carmela Alltagsvorstellungen von Jugendlichen zu komplexen ökonomischen Phänomenen: Eine explorative Untersuchung am Beispiel der Wirtschafts- und Finanzkrise. (2012) Jahrestagung 2012 der Deutschen Gesellschaft für ökonomische Bildung (Chemnitz, Germany) [Conference presentation]

Aprea, Carmela and Wuttke, Eveline Alternative approaches for assessing financial literacy. (2012) ECER 2012: Creativity and Innovation in Educational Research (Cádiz, Spain) [Conference presentation]

Sappa, Viviana, Bonica, Laura and Aprea, Carmela Trasferire le competenze dalla scuola al lavoro: continuità e discontinuità percepite da un gruppo di giovani adulti italiani. (2012) Congresso Nazionale delle Sezioni AIP 2012 (Chieti, Italy) [Conference presentation]

Wuttke, Eveline and Aprea, Carmela Curricular conceptions of financial literacy. (2012) ECER 2012: Creativity and Innovation in Educational Research (Cádiz, Spain) [Conference presentation]

Sappa, Viviana, Aprea, Carmela, Pittich, Daniel, Tenberg, Ralf and Wirth, Karin Perceived challenges of school-workplace connectivity in Dual VET systems: Voices from Switzerland and Germany. (2012) ECER 2012: Creativity and Innovation in Educational Research (Cádiz, Spain) [Conference presentation]

Aprea, Carmela Befähigung zum adäquaten Umgang mit Geld und Finanzthemen als Beitrag zu Bildungsteilhabe und Chancengleichheit. (2012) Jahreskongress 2012 der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF) (Bern, Switzerland) [Conference presentation]

Arn, Christoph, Aprea, Carmela, Boldrini, Elena, Cattaneo, Alberto A. P., Motta, Elisa and Sroka, Alicja Förderung der Konnektivität des Lernens in Schule und Betrieb durch digitale Technologien: Potenzial und Einsatz von Tangible User Interfaces. Schlögl, Peter 54-55 In: Book of Abstracts der 3. Österreichischen Konferenz für Berufsbildungsforschung 5. und 6. Juli 2012 in Steyr, Österreich (2012) Wien 3. Österreichische Konferenz für Berufsbildungsforschung (Steyr, Austria) [Conference or workshop publication]

2011

Aprea, Carmela (2011) Ausgestaltung lernfeldstrukturierter Curricula als Aufgabe für die Lehrerbildung. Berufs- und Wirtschaftspädagogik Online : bwp@ Hamburg 20 1-24 [Article]

Aprea, Carmela (2011) Retzmann, Thomas (Hrsg.): Finanzielle Bildung in der Schule. Mündige Verbraucher durch Konsumentenbildung. Schwalbach/Ts.: Wochenschau Verlag 2011. ISBN 978-3-89974657-0; 242 Seiten; 19,80 €. Berufs- und Wirtschaftspädagogik Online : bwp@ / Rezensionen Hamburg 2011 14 1-4 [Review]

Aprea, Carmela Development and field-testing of a competence-based instrument for assessing financial literacy of adolescents. Zhao, Zhiqun 233-236 In: Assuring the acquisition of expertise : apprenticeship in the modern economy (2011) Beijing 4th International Network on Innovative Apprenticeship International Conference (Beijing, China) [Conference or workshop publication]

Aprea, Carmela Financial Literacy als Forschungsgegenstand im deutschsprachigen Raum. (2011) Herbsttagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der DGfE (Konstanz, Germany) [Conference presentation]

Aprea, Carmela, Arn, Christoph, Boldrini, Elena, Cattaneo, Alberto A. P., Motta, Elisa and Sroka, Alicja Digitale Medien als Tools zur Förderung der Konnektivität des Lernens in Schule und Betrieb. (2011) Herbsttagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der DGfE (Konstanz, Germany) [Conference presentation]

Aprea, Carmela Digitale Medien als Tools zur Förderung der Konnektivität des Lernens in Schule und Betrieb. (2011) EARLI 2011, 14th Biennial Conference European Association for Research on Learning and Instruction (Exeter, UK) [Conference presentation]

Boldrini, Elena, Cattaneo, Alberto A. P., Motta, Elisa, Arn, Christoph and Aprea, Carmela Computer-supported writing activities for bridging the gap between learning locations in VET system. (2011) EARLI 2011, 14th Biennial Conference European Association for Research on Learning and Instruction (Exeter, UK) [Conference presentation]

Aprea, Carmela Financial literacy of adolescents: Setting the course for a competence-based assessment instrument. (2011) EARLI 2011, 14th Biennial Conference European Association for Research on Learning and Instruction (Exeter, UK) [Conference presentation]

Cattaneo, Alberto A. P., Motta, Elisa and Aprea, Carmela Capturing workplace situations to be exploited in school. (2011) EARLI 2011, 14th Biennial Conference European Association for Research on Learning and Instruction (Exeter, UK) [Conference presentation]

Aprea, Carmela Probing financial literacy of adolescents and young adults: A competence-based approach. (2011) 9th IACSEE Conference “Values and Purposes in Citizenship, Social and Economic Education” (Bath, UK) [Conference presentation]

This list was created automatically on Sat Mar 2 03:44:19 2024 CET