Modularizing MOOCs for professional learning: Prospects and challenges for instructional design
Egloffstein, Marc
;
Ifenthaler, Dirk
DOI:
|
https://doi.org/10.1109/LWMOOCS58322.2023.10305982
|
URL:
|
https://ieeexplore.ieee.org/document/10305982
|
Dokumenttyp:
|
Konferenzveröffentlichung
|
Erscheinungsjahr:
|
2023
|
Buchtitel:
|
2023 IEEE Learning with MOOCS (LWMOOCS) : proceedings
|
Seitenbereich:
|
1-4
|
Veranstaltungstitel:
|
IEEE Learning With MOOCs (LWMOOCS) 2023
|
Veranstaltungsort:
|
Cambridge, MA
|
Veranstaltungsdatum:
|
11.-13.10.2023
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Cambridge, MA
|
Verlag:
|
IEEE
|
ISBN:
|
979-8-3503-1559-2
|
Verwandte URLs:
|
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
|
Fachgebiet:
|
004 Informatik 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen 620 Ingenieurwissenschaften
|
Abstract:
|
Modularization describes the transformation of MOOCs from a comprehensive academic-style course format into small-scale, self-contained, flexible and competence-oriented learning offerings. Modularized learning offerings appear to be much more suitable for training and professional learning and can thus be seen as a prerequisite for a sustainable integration of online learning these areas. This paper introduces the concept of modularization and reports on the development and application of a modularization framework for open online courses. By the example of eGov-Campus, a German MOOC provider for the public sector linked to both academia and formal professional development, we outline the structural specifications for modularized MOOC offerings and a methodology for course transformation. Following on from this, prospects and challenges for instructional design are discussed.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|