Digitalization in economic and business education – exploring how technology can support and enhance educational processes
Mayer, Christian
|
PDF
Dissertation_Mayer Christian.pdf
- Veröffentlichte Version
Download (3MB)
|
URN:
|
urn:nbn:de:bsz:180-madoc-681511
|
Dokumenttyp:
|
Dissertation
|
Erscheinungsjahr:
|
2024
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Mannheim
|
Hochschule:
|
Universität Mannheim
|
Gutachter:
|
Seifried, Jürgen
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Berufliches Lehren und Lernen (Seifried 2012-)
|
Fachgebiet:
|
330 Wirtschaft 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
|
Freie Schlagwörter (Englisch):
|
business education , digitalization , economic education , EdTech , learning and instructional technology , mixed-method research , thesis , teaching and teacher education , vocational education and training
|
Abstract:
|
Digitalization is a constant driver of challenges and opportunities in vocational education and training. This thesis addresses key findings from five underlying studies, discussing their limitations, and concludes with practical implications and the relevance of this work. The dissertation deals first with new opportunities and challenges that digitalization brings to economic and
business education in vocational education and training, and the implications for teaching, learning, and research. [...]
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
| Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|