Zurück zur Übersicht
Exportieren als [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0

Zitation

Gruppieren nach: Dokumenttyp | Erscheinungsjahr | Keine Sortierung
Springe zu: 2019 | 2018 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011
Anzahl der Einträge: 19.

2019

Cattaneo, Alberto A. P. ; Meij, Hans van der ; Aprea, Carmela ; Sauli, Florinda ; Zahn, Carmen (2019) A model for designing hypervideo-based instructional scenarios. Interactive Learning Environments Abingdon 27 4 508-529 [Zeitschriftenartikel]

Aprea, Carmela ; Cattaneo, Alberto A. P. (2019) Designing technology-enhanced learning environments in vocational education and training. Guile, David ; Unwin, Lorna The Wiley handbook of vocational education and training Hoboken, NJ 373-393 [Buchkapitel]

2018

Cattaneo, Alberto A. P. ; Aprea, Carmela (2018) Visual technologies to bridge the gap between school and workplace in vocational education. Ifenthaler, Dirk Digital workplace learning : bridging formal and informal learning with digital technologies Cham 251-270 [Buchkapitel]

Aprea, Carmela ; Cattaneo, Alberto A. P. ; Sappa, Viviana ; Choy, Sarojni Digitalization in connectivity for interaction, learning and professional development. (2018) EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference 2018 (Geneva, Switzerland) [Präsentation auf Konferenz]

2016

Cattaneo, Alberto A. P. ; Nguyen, Anh Thu ; Aprea, Carmela (2016) Teaching and learning with hypervideo in vocational education and training. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia : JEMH Charlottesville, VA 25 1 5-35 [Zeitschriftenartikel]

2015

Cattaneo, Alberto A. P. ; Nguyen, Anh Thu ; Sauli, Florinda ; Aprea, Carmela (2015) Scuolavisione: teaching-and-learning with hypervideos in the Swiss Vocational system. Journal of e-Learning and Knowledge Society : Je-LKS Firenze 11 2 27-47 [Zeitschriftenartikel]

Aprea, Carmela ; Cattaneo, Alberto A. P. ; Sappa, Viviana (2015) Mind the Gap: Boundary-Crossing an den Übergängen von informellem und formalem Lernen in der beruflichen Bildung. Niedermair, Gerhard Informelles Lernen : Annäherungen, Problemlagen, Forschungsbefunde Schriftenreihe für Berufs- und Betriebspädagogik Linz 9 265-281 [Buchkapitel]

Sauli, Florinda ; Cattaneo, Alberto A. P. ; Aprea, Carmela Learning and teaching with hypervideos: A literature review. (2015) 16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (Limassol, Cyprus) [Präsentation auf Konferenz]

Caruso, Valentina ; Cattaneo, Alberto A. P. ; Aprea, Carmela Boundary objects and learning documentation: an analysis of current practices across VET contexts. (2015) 4th Interdisciplinary Congress on Research in Vocational Education and Training, VET 2015 (Zollikofen, Switzerland) [Präsentation auf Konferenz]

2014

Cattaneo, Alberto A. P. ; Nguyen, Anh Thu ; Aprea, Carmela (2014) Video interattivo. Quaglino, Gian Piero Formazione : i metodi Milano 959-989 [Buchkapitel]

Cattaneo, Alberto A. P. ; Aprea, Carmela (2014) Using technologies to integrate vocational learning in multiple contexts. Wang, Victor C. X. Handbook of research on education and technology in a changing society Hershey, PA 675-690 [Buchkapitel]

Cattaneo, Alberto A. P. ; Sauli, Florinda ; Aprea, Carmela Using hypervideos in vocational education and training: the project "Scuolavisione". (2014) European Association for Practitioner Research on Improving Learning (EAPRIL) 2014 Conference Learning & Development (Nicosia, Cyprus) [Präsentation auf Konferenz]

2013

Nguyen, Anh Thu ; Cattaneo, Alberto A. P. ; Aprea, Carmela Paths for supporting VET teaching through hypervideos. (2013) 3rd Congress on Research in Vocational Education and Training, SFIVET, Swiss Federal Institute for Vocational Education and Training (Bern/Zollikofen, Switzerland) [Präsentation auf Konferenz]

Nguyen, Anh Thu ; Cattaneo, Alberto A. P. ; Aprea, Carmela Hypervideo design: enriching videos to support teaching and learning. (2013) 15th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (München, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

2012

Aprea, Carmela ; Arn, Christoph ; Boldrini, Elena ; Cattaneo, Alberto A. P. ; Motta, Elisa ; Sroka, Alicja (2012) Digitale Technologien als Tools zur Förderung der Konnektivität des Lernens in Schule und Betrieb. Faßhauer, Uwe Berufs- und wirtschaftspädagogische Analysen : aktuelle Forschungen zur beruflichen Bildung Opladen , Berlin , Toronto 61-73 [Buchkapitel]

Arn, Christoph ; Aprea, Carmela ; Boldrini, Elena ; Cattaneo, Alberto A. P. ; Motta, Elisa ; Sroka, Alicja Förderung der Konnektivität des Lernens in Schule und Betrieb durch digitale Technologien: Potenzial und Einsatz von Tangible User Interfaces. Schlögl, Peter 54-55 In: Book of Abstracts der 3. Österreichischen Konferenz für Berufsbildungsforschung 5. und 6. Juli 2012 in Steyr, Österreich (2012) Wien 3. Österreichische Konferenz für Berufsbildungsforschung (Steyr, Austria) [Konferenzveröffentlichung]

2011

Aprea, Carmela ; Arn, Christoph ; Boldrini, Elena ; Cattaneo, Alberto A. P. ; Motta, Elisa ; Sroka, Alicja Digitale Medien als Tools zur Förderung der Konnektivität des Lernens in Schule und Betrieb. (2011) Herbsttagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der DGfE (Konstanz, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Boldrini, Elena ; Cattaneo, Alberto A. P. ; Motta, Elisa ; Arn, Christoph ; Aprea, Carmela Computer-supported writing activities for bridging the gap between learning locations in VET system. (2011) EARLI 2011, 14th Biennial Conference European Association for Research on Learning and Instruction (Exeter, UK) [Präsentation auf Konferenz]

Cattaneo, Alberto A. P. ; Motta, Elisa ; Aprea, Carmela Capturing workplace situations to be exploited in school. (2011) EARLI 2011, 14th Biennial Conference European Association for Research on Learning and Instruction (Exeter, UK) [Präsentation auf Konferenz]

Diese Liste wurde am Thu Nov 21 01:22:41 2024 CET automatisch erstellt.