Zurück zur Übersicht
Exportieren als [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0

Zitation

Gruppieren nach: Dokumenttyp | Erscheinungsjahr | Keine Sortierung
Springe zu: 2019 | 2018 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011
Anzahl der Einträge: 19.

2019

Cattaneo, Alberto A. P., Meij, Hans van der, Aprea, Carmela, Sauli, Florinda and Zahn, Carmen (2019) A model for designing hypervideo-based instructional scenarios. Interactive Learning Environments Abingdon 27 4 508-529 [Zeitschriftenartikel]

Aprea, Carmela and Cattaneo, Alberto A. P. (2019) Designing technology-enhanced learning environments in vocational education and training. Guile, David and Unwin, Lorna The Wiley handbook of vocational education and training Hoboken, NJ 373-393 [Buchkapitel]

2018

Cattaneo, Alberto A. P. and Aprea, Carmela (2018) Visual technologies to bridge the gap between school and workplace in vocational education. Ifenthaler, Dirk Digital workplace learning : bridging formal and informal learning with digital technologies Cham 251-270 [Buchkapitel]

Aprea, Carmela, Cattaneo, Alberto A. P., Sappa, Viviana and Choy, Sarojni Digitalization in connectivity for interaction, learning and professional development. (2018) EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference 2018 (Geneva, Switzerland) [Präsentation auf Konferenz]

2016

Cattaneo, Alberto A. P., Nguyen, Anh Thu and Aprea, Carmela (2016) Teaching and learning with hypervideo in vocational education and training. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia : JEMH Charlottesville, VA 25 1 5-35 [Zeitschriftenartikel]

2015

Cattaneo, Alberto A. P., Nguyen, Anh Thu, Sauli, Florinda and Aprea, Carmela (2015) Scuolavisione: teaching-and-learning with hypervideos in the Swiss Vocational system. Journal of e-Learning and Knowledge Society : Je-LKS Firenze 11 2 27-47 [Zeitschriftenartikel]

Aprea, Carmela, Cattaneo, Alberto A. P. and Sappa, Viviana (2015) Mind the Gap: Boundary-Crossing an den Übergängen von informellem und formalem Lernen in der beruflichen Bildung. Niedermair, Gerhard Informelles Lernen : Annäherungen, Problemlagen, Forschungsbefunde Schriftenreihe für Berufs- und Betriebspädagogik Linz 9 265-281 [Buchkapitel]

Sauli, Florinda, Cattaneo, Alberto A. P. and Aprea, Carmela Learning and teaching with hypervideos: A literature review. (2015) 16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (Limassol, Cyprus) [Präsentation auf Konferenz]

Caruso, Valentina, Cattaneo, Alberto A. P. and Aprea, Carmela Boundary objects and learning documentation: an analysis of current practices across VET contexts. (2015) 4th Interdisciplinary Congress on Research in Vocational Education and Training, VET 2015 (Zollikofen, Switzerland) [Präsentation auf Konferenz]

2014

Cattaneo, Alberto A. P., Nguyen, Anh Thu and Aprea, Carmela (2014) Video interattivo. Quaglino, Gian Piero Formazione : i metodi Milano 959-989 [Buchkapitel]

Cattaneo, Alberto A. P. and Aprea, Carmela (2014) Using technologies to integrate vocational learning in multiple contexts. Wang, Victor C. X. Handbook of research on education and technology in a changing society Hershey, PA 675-690 [Buchkapitel]

Cattaneo, Alberto A. P., Sauli, Florinda and Aprea, Carmela Using hypervideos in vocational education and training: the project "Scuolavisione". (2014) European Association for Practitioner Research on Improving Learning (EAPRIL) 2014 Conference Learning & Development (Nicosia, Cyprus) [Präsentation auf Konferenz]

2013

Nguyen, Anh Thu, Cattaneo, Alberto A. P. and Aprea, Carmela Paths for supporting VET teaching through hypervideos. (2013) 3rd Congress on Research in Vocational Education and Training, SFIVET, Swiss Federal Institute for Vocational Education and Training (Bern/Zollikofen, Switzerland) [Präsentation auf Konferenz]

Nguyen, Anh Thu, Cattaneo, Alberto A. P. and Aprea, Carmela Hypervideo design: enriching videos to support teaching and learning. (2013) 15th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (München, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

2012

Aprea, Carmela, Arn, Christoph, Boldrini, Elena, Cattaneo, Alberto A. P., Motta, Elisa and Sroka, Alicja (2012) Digitale Technologien als Tools zur Förderung der Konnektivität des Lernens in Schule und Betrieb. Faßhauer, Uwe Berufs- und wirtschaftspädagogische Analysen : aktuelle Forschungen zur beruflichen Bildung Opladen , Berlin , Toronto 61-73 [Buchkapitel]

Arn, Christoph, Aprea, Carmela, Boldrini, Elena, Cattaneo, Alberto A. P., Motta, Elisa and Sroka, Alicja Förderung der Konnektivität des Lernens in Schule und Betrieb durch digitale Technologien: Potenzial und Einsatz von Tangible User Interfaces. Schlögl, Peter 54-55 In: Book of Abstracts der 3. Österreichischen Konferenz für Berufsbildungsforschung 5. und 6. Juli 2012 in Steyr, Österreich (2012) Wien 3. Österreichische Konferenz für Berufsbildungsforschung (Steyr, Austria) [Konferenzveröffentlichung]

2011

Aprea, Carmela, Arn, Christoph, Boldrini, Elena, Cattaneo, Alberto A. P., Motta, Elisa and Sroka, Alicja Digitale Medien als Tools zur Förderung der Konnektivität des Lernens in Schule und Betrieb. (2011) Herbsttagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der DGfE (Konstanz, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Boldrini, Elena, Cattaneo, Alberto A. P., Motta, Elisa, Arn, Christoph and Aprea, Carmela Computer-supported writing activities for bridging the gap between learning locations in VET system. (2011) EARLI 2011, 14th Biennial Conference European Association for Research on Learning and Instruction (Exeter, UK) [Präsentation auf Konferenz]

Cattaneo, Alberto A. P., Motta, Elisa and Aprea, Carmela Capturing workplace situations to be exploited in school. (2011) EARLI 2011, 14th Biennial Conference European Association for Research on Learning and Instruction (Exeter, UK) [Präsentation auf Konferenz]

Diese Liste wurde am Sat Apr 27 01:27:49 2024 CEST automatisch erstellt.