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Anzahl der Einträge: 10.

2022

Hopp, Holger ; Thoma, Dieter ORCID: 0000-0001-6984-623X ; Kieseier, Teresa ORCID: 0000-0002-8112-0682 ; Jakisch, Jenny ; Sturm, Sarah (2022) Early plurilingual foreign language teaching in mixed classrooms: Linguistic and metalinguistic predictors of foreign language development among majority-language and minority-language students in EFL classes. System Amsterdam 108 Article 102828 1-14 [Zeitschriftenartikel]

Kieseier, Teresa ORCID: 0000-0002-8112-0682 ; Thoma, Dieter ORCID: 0000-0001-6984-623X ; Vogelbacher, Markus ; Hopp, Holger (2022) Differential effects of metalinguistic awareness components in early foreign language acquisition of English vocabulary and grammar. Language Awareness Abingdon 31 4 495-514 [Zeitschriftenartikel]

2021

Kieseier, Teresa ORCID: 0000-0002-8112-0682 (2021) Productive phonological bootstrapping in early EFL of 4th-graders in German primary schools. Journal of Second Language Pronunciation Amsterdam ; Philadelphia, PA 7 2 183-211 [Zeitschriftenartikel]

Kieseier, Teresa ORCID: 0000-0002-8112-0682 (2021) Bilingual advantage in early EFL pronunciation accuracy of German 4th-graders. Open Access International Journal of Bilingualism Thousand Oaks, CA [u.a.] 25 3 708-726 [Zeitschriftenartikel]
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Hopp, Holger ; Kieseier, Teresa ORCID: 0000-0002-8112-0682 ; Jakisch, Jenny ; Sturm, Sarah ; Thoma, Dieter ORCID: 0000-0001-6984-623X (2021) Do minority-language and majority-language students benefit from pedagogical translanguaging in early foreign language development? Multilingua Berlin ; Boston 40 6 815-837 [Zeitschriftenartikel]

2019

Hopp, Holger ; Vogelbacher, Markus ; Kieseier, Teresa ORCID: 0000-0002-8112-0682 ; Thoma, Dieter ORCID: 0000-0001-6984-623X (2019) Bilingual advantages in early foreign language learning: Effects of the minority and the majority language. Learning and Instruction Amsterdam [u.a.] 61 99-110 [Zeitschriftenartikel]

2018

Hopp, Holger ; Kieseier, Teresa ORCID: 0000-0002-8112-0682 ; Vogelbacher, Markus ; Thoma, Dieter ORCID: 0000-0001-6984-623X (2018) Einflüsse und Potenziale der Mehrsprachigkeit im Englischerwerb in der Primarstufe. Mehlhorn, Grit Potenziale von Herkunftssprachen : sprachliche und außersprachliche Einflussfaktoren Forum Sprachlehrforschung Tübingen 14 57-80 [Buchkapitel]

Hopp, Holger ; Kieseier, Teresa ORCID: 0000-0002-8112-0682 ; Vogelbacher, Markus ; Thoma, Dieter ORCID: 0000-0001-6984-623X (2018) L1 effects in the early L3 acquisition of vocabulary and grammar. Bonnet, Andreas Foreign language education in multilingual classrooms Hamburg Studies on Linguistic Diversity Amsterdam [u.a.] 7 305-330 [Buchkapitel]

2017

Hopp, Holger ; Kieseier, Teresa ORCID: 0000-0002-8112-0682 ; Vogelbacher, Markus ; Köser, Sara ; Thoma, Dieter ORCID: 0000-0001-6984-623X (2017) Mehrsprachigkeit und metasprachliche Bewusstheit im Englischerwerb in der Grundschule. Fuchs, Isabel Mehrsprachigkeit: Spracherwerb, Unterrichtsprozesse, Seiteneinstieg : Beiträge aus dem 11. Workshop "Kinder und Jugendliche mit Migrationshintergrund", 2015 Beiträge aus dem 11. Workshop "Kinder und Jugendliche mit Migrationshintergrund", 2015 Stuttgart 55-74 [Buchkapitel]

Hopp, Holger ; Tracy, Rosemarie ; Thoma, Dieter ORCID: 0000-0001-6984-623X ; Kieseier, Teresa ORCID: 0000-0002-8112-0682 ; Köser, Sara ; Loboda, Liudmila ; Ofner, Daniela ; Vogelbacher, Markus (2017) MEG-SKoRe - Sprachliche und kognitive Ressourcen der Mehrsprachigkeit im Englischerwerb in der Grundschule : Schlussbericht des Forschungsvorhabens : Projektlaufzeit: 01.11.2014-31.10.2017. Mannheim [Bericht]

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