Zurück zur Übersicht
Exportieren als [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0

Zitation

Gruppieren nach: Dokumenttyp | Erscheinungsjahr | Keine Sortierung
Anzahl der Einträge: 9.

Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 ; Dotzel, Stefanie ; Fehringer, Benedict C. O. F. ORCID: 0000-0002-3988-964X ; Steinwascher, Merle (2022) Data-based differentiated instruction: The impact of standardized assessment and aligned teaching material on students’ reading comprehension. Learning and Instruction Amsterdam 79 Article 101597 1-11 [Zeitschriftenartikel]

Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 ; Dotzel, Stefanie ; Fehringer, Benedict C. O. F. ORCID: 0000-0002-3988-964X ; Steinwascher, Merle Der Einfluss von Assessment und kohärenter Differenzierung im Unterricht auf Lesekompetenz. p. 7 In: Zusammenfassungen der Beiträge. Sektionstagung empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) sowie der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation und Bildungsrecht (KBBB) an der JGU, Mainz (2021) Mainz Sektionstagung empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) sowie der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation und Bildungsrecht (KBBB) (Online) [Konferenzveröffentlichung]

Goldhammer, Frank ; Steinwascher, Merle ; Kroehne, Ulf ; Naumann, Johannes (2017) Modelling individual response time effects between and within experimental speed contitions : a GLMM approach for speeded tests. British Journal of Mathematical and Statistical Psychology Hoboken, NJ ; Oxford 70 2 238-256 [Zeitschriftenartikel]

Meiser, Thorsten ; Steinwascher, Merle ; Plieninger, Hansjörg ORCID: 0000-0002-4416-300X (2016) Rasch models for measuring change. Balakrishnan, Narayanaswamy Wiley StatsRef : Statistics Reference Online Wiley StatsRef : Statistics Reference Online Oxford [u.a.] 1-8 [Buchkapitel]

Steinwascher, Merle ; Meiser, Thorsten (2016) How a high working memory capacity can increase proactive interference. Consciousness and Cognition Amsterdam [u.a.] 44 130-145 [Zeitschriftenartikel]

Steinwascher, Merle (2016) Proactive interference in working memory : investigating mechanisms underlying and moderating proactive interference using the complex span paradigm. Mannheim [Dissertation]

Steinwascher, Merle (2016) Proactive interference in working memory : investigating mechanisms underlying and moderating proactive interference using the complex span paradigm. Mannheim [Dissertation]

Meiser, Thorsten ; Steinwascher, Merle (2014) Different kinds of interchangeable methods in multitrait-multimethod analysis: a note on the multilevel CFA-MTMM model by Koch et al. (2014). Open Access Frontiers in Psychology Lausanne 5 Article Nr. 61 1-3 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Schweizer, Karl ; Steinwascher, Merle ; Moosbrugger, Helfried ; Reiss, Siegbert (2011) The structure of research methodology competency in higher education and the role of teaching teams and course temporal distance. Learning and Instruction Amsterdam 21 1 68-76 [Zeitschriftenartikel]

Diese Liste wurde am Thu Mar 28 01:40:35 2024 CET automatisch erstellt.