Exportieren als [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0

Zitation

Gruppieren nach: Erscheinungsjahr | Autoren | Dokumenttyp | Keine Sortierung
Springe zu: B | K

B

Bruhn, Ann-Christin ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Effects of teacher input and social status on phonological awareness of young foreign language learners. (2024) AAAL 2024 (Houston, TX) [Präsentation auf Konferenz]

Bruhn, Ann-Christin ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Home literacy predicts lexical, not grammatical, L2 skills and mediates effects of social status on young learners' phonological awareness. (2024) EuroSLA 33, the 33rd Conference of the European Second Language Association (Montpellier, France) [Präsentation auf Konferenz]

Benz, Inga ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Cognitive-linguistic development in childhood: Examining effects of multilingual competencies and German language skills on regulatory abilities in young learners. (2025) EuroSLA 34, the 34th Conference of the European Second Language Association (Tromsø, Norway) [Präsentation auf Konferenz]

Böttcher, Ramona ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Ponto, Katharina The effect of attentional abilities on vocabulary and grammar acquisition in young ESL learners. (2025) ATFLY 2025 - Advances in Teaching Foreign Languages to Young Learners (Online) [Präsentation auf Konferenz]

K

Koch, Martin J. ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Greve, Werner (2024) An emotional advantage of multilingualism. Open Access Bilingualism : Language and Cognition Cambridge tba tba 1-14 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Glaser, Karen ; Ruhm, Hannah ; Roos, Jana ; Brunsmeier, Sonja ; Koch, Martin J. (2025) Student teachers' and mentors' perceptions of effective teaching techniques in the primary L2 English classroom. Open Access Frisch, Stefanie ; Glaser, Karen Early language education in instructed contexts: Current issues and empirical insights into teaching and learning languages in primary school Language Learning & Language Teaching : LL & LT Amsterdam [u.a.] 62 260-285 [Buchkapitel]
[img]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Fremdspracherwerb : Faktoren, Effekte, Unterrichtsstrategien. (2024) Wirksamer Französischunterricht - aktuelle Perspektiven und Herausforderungen (Schwäbisch Hall, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Effects of L2-input quality, operationalzed with the Teacher Input Observation Scheme (TIOS), on learners' L2-proficiency. (2024) AAAL 2024 (Houston, TX) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin ; Jedamski, Lynn Testing a phonological awareness test: A validated reduced scale predicts L1 and L2 receptive lexical and grammatical skills. (2024) EuroSLA 33, the 33rd Conference of the European Second Language Association (Montpellier, France) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Language-sensitive and cognitively activating teaching techniques predict language competence and buffer social effects. (2025) GEBF 2025, 12. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung - Bildung als Schlüssel für gesellschaftliche Herausforderungen (Mannheim, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Unterrichtsqualität im frühen Fremdsprachenlernen. (2025) 2. FFF-Netzwerktreffen (Münster, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Jedamski, Lynn ; Bruhn, Ann-Christin ; Bredel, Ursula Phonological awareness predicts young learners’ L1 and L2 proficiency using a reduced but linguistically valid test scale. (2024) ALA 2024 - Language Awareness, Education & Power (Karlsruhe, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Strategies of input quality: Effects on diverse language learners. (2025) L'observació com a recurs per a la formació docent i la recerca educativa: metodologies, evidències i perspectives de futur, Jornada Internacional (ARMIF 00005 2023) (Lleida, Spain, Online) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin ; Ponto, Katharina ; Guttke, Joel ; Mengeu, Helena ; Böhnke, Julia ; Greve, Werner (2025) Teacher Input Observation Scheme (TIOS) – Deutsche Version für L2. Studies on Multilingualism in Language Education Mannheim 11,2 [Arbeitspapier]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin ; Ponto, Katharina ; Guttke, Joel ; Mengeu, Helena ; Böhnke, Julia ; Greve, Werner (2025) Teacher Input Observation Scheme (TIOS) – Deutsche Version für sprach­sensiblen Unter­richt. Studies on Multilingualism in Language Education Mannheim 11,3 [Arbeitspapier]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Brunsmeier, Sonja ; Glaser, Karen ; Roos, Jana ; Ruhm, Hannah ; Rossa, Henning (2025) Fremdsprachendidaktische Perspektiven auf Unterrichtsqualität. Kulovics, Nina ; Mentz, Oliver ; Raith, Thomas Grenzen, Grenzräume, Entgrenzungen : Perspektiven in der Fremdsprachenforschung Beiträge zur Fremdsprachenforschung Bielefeld 18 461-469 [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Benz, Inga ; Böttcher, Ramona ; Mengeu, Helena ; Jäkel, Nils ; Jedamski, Lynn ; Ponto, Katharina ; Kohl-Dietrich, Dorothee ; Roos, Jana ; Schirmag, Friederike Promoting multilingualism in school education: Results from a multi-site project. (2025) ATFLY 2025 - Advances in Teaching Foreign Languages to Young Learners (Online) [Präsentation auf Konferenz]

Diese Liste wurde am Tue Oct 14 04:16:15 2025 CEST automatisch erstellt.