Zurück zur Übersicht
Exportieren als [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0

Zitation

Gruppieren nach: Dokumenttyp | Erscheinungsjahr | Keine Sortierung
Anzahl der Einträge: 12.

Merkle, Belinda ORCID: 0000-0002-1916-0069 ; Messerer, Laura Aglaia Sophia ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 (2024) Will I be happy in this major? Predicting intrinsic motivation and subjective well-being with prospective students’ well-being forecast and interest-major fit forecast. Open Access Social Psychology of Education Dordrecht [u.a.] 27 1 237-259 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Janke, Stefan ORCID: 0000-0003-1799-8850 ; Messerer, Laura Aglaia Sophia ; Merkle, Belinda ORCID: 0000-0002-1916-0069 ; Rudert, Selma C. (2024) Why do minority students feel they don’t fit in? Migration background and parental education differentially predict social ostracism and belongingness. Open Access Group Processes & Intergroup Relations : GPIR London 27 2 278-299 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Messerer, Laura Aglaia Sophia ; Merkle, Belinda ORCID: 0000-0002-1916-0069 ; Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Janke, Stefan ORCID: 0000-0003-1799-8850 (2024) Interest–major fit predicts study satisfaction and/or achievement? Comparing different ways of assessment. Open Access Studies in Higher Education Oxford ; Abingdon tba tba 1-13 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Janke, Stefan ORCID: 0000-0003-1799-8850 ; Messerer, Laura Aglaia Sophia ; Merkle, Belinda ORCID: 0000-0002-1916-0069 ; Krille, Claudia (2023) STUWA: Ein multifaktorielles Inventar zur Erfassung von Studienwahlmotivation. Zeitschrift für pädagogische Psychologie : ZfPP Bern ; Göttingen 37 3 215-231 [Zeitschriftenartikel]

Messerer, Laura Aglaia Sophia ; Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Janke, Stefan ORCID: 0000-0003-1799-8850 (2023) Choose wisely: intrinsic motivation for enrollment is associated with ongoing intrinsic learning motivation, study success and dropout. Studies in Higher Education Oxford ; Abingdon 48 1 137-150 [Zeitschriftenartikel]

Messerer, Laura Aglaia Sophia (2023) From major decision to successfully graduating - A motivational perspective on the process of study success. Open Access Mannheim [Dissertation]
[img]

Janke, Stefan ORCID: 0000-0003-1799-8850 ; Messerer, Laura Aglaia Sophia ; Daumiller, Martin (2022) Motivational development in times of campus closure: Longitudinal trends in undergraduate students' need satisfaction and intrinsic learning motivation. Open Access British Journal of Educational Psychology Oxford [u.a.] 92 4 1582-1596 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Messerer, Laura Aglaia Sophia ; Janke, Stefan ORCID: 0000-0003-1799-8850 Prospektive Zusammenhänge intrinsischer Studienwahlmotivation mit fachbezogener Motivation und Studienzufriedenheit über die Studiendauer. (2020) GEBF-Tagung 2020, 8. Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungs­forschung (conference canceled) (Potsdam, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Messerer, Laura Aglaia Sophia ; Bürkle, Hanna ; Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Janke, Stefan ORCID: 0000-0003-1799-8850 Predicting study satisfaction with different operationalizations of interest-major fit. (2020) EARLI SIG 1 Assessment and Evaluation & SIG 4 Higher Education Joint Conference 2020 (conference canceled) (Cádiz, Spain) [Präsentation auf Konferenz]

Messerer, Laura Aglaia Sophia ; Bürkle, Hanna ; Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Janke, Stefan ORCID: 0000-0003-1799-8850 (2020) Nutzung hochschulinterner Expertise zur Entwicklung von Online-Selbstreflexionstests für Studieninteressierte. Das Hochschulwesen : HSW Bielefeld 68 3 81-87 [Zeitschriftenartikel]

Messerer, Laura Aglaia Sophia ; Bernecker, Katharina Implicit theories about willpower are associated with study behavior of university students. (2019) paEpsy - Fach­tagung der Pädagogischen und Entwicklungs­psychologie (Leipzig, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Merkle, Belinda ORCID: 0000-0002-1916-0069 ; Kippenberger, Elena ; Messerer, Laura Aglaia Sophia ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 Soll ich Psychologie studieren? - Entwicklung eines standortübergreifenden Online-Self-Assessments zur Erkundung von Passung im Fach Psychologie. (2019) paEpsy - Fachtagung der Pädagogischen und Entwicklungspsychologie (Leipzig, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Diese Liste wurde am Sun Dec 22 01:28:32 2024 CET automatisch erstellt.