Zurück zur Übersicht
Exportieren als [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0

Zitation

Gruppieren nach: Dokumenttyp | Erscheinungsjahr | Keine Sortierung
Anzahl der Einträge: 14.

Lenzing, Anke ; Ponto, Katharina ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Young EFL learners' grammar comprehension data follow the same developmental sequence as in production. (2023) 22nd PALA-Symposium, International Symposium of Processability Approaches to Language Acquisition (Innsbruck, Austria) [Präsentation auf Konferenz]

Trebits, Anna ; Koch, Martin Jakobus ; Ponto, Katharina ; Bruhn, Ann-Christin ; Adler, Marie ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2022) Cognitive gains and socioeconomic status in early second language acquisition in immersion and EFL learning settings. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism London [u.a.] 25 7 2668-2681 [Zeitschriftenartikel]

Bruhn, Ann-Christin ; Miller, Lisa ; Mähler, Claudia ; Ponto, Katharina ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2022) Can type of schooling compensate for low SES? Investigating effects of instruction and SES on cognitive skills. Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Winsler, Adam Understanding variability in second language acquisition, bilingualism, and cognition : a multi-layered perspective New York, NY 292-320 [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Ponto, Katharina ; Bruhn, Ann-Christin Wie gestalte ich fremdsprachlichen Input in Kitas und Grundschulen? (2022) aus der Reihe des fmks: "Mehrsprachigkeit als Chance" - Wie gestalte ich fremdsprachlichen Input in Kitas und Grundschulen? (Online) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Schelletter, Christina ; Bruhn, Ann-Christin ; Ponto, Katharina (2021) Quality of L2 input and cognitive skills predict L2 grammar comprehension in instructed SLA independently. Open Access Languages : Open Access Journal Basel 6 3, Article 124 1-19 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Bruhn, Ann-Christin ; Ponto, Katharina ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2021) Fremdsprachenlernen in inklusiven Kontexten (FLINK). Bätge, Carolin ; Cloos, Peter ; Gerstenberg, Frauke ; Riechers, Katharina Inklusive Bildungsforschung der frühen Kindheit : empirische Perspektiven und multidisziplinäre Zugänge Inklusive Bildungsforschung der frühen Kindheit. Empirische Perspektiven und multidisziplinäre Zugänge Weinheim ; Basel 32-34 [Buchkapitel]

Trebits, Anna ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Ponto, Katharina Sources of individual differences in L2 development: The role of parenting style, home enrichment and L1 proficiency in young learners. (2021) AILA 2021, World Congress of Applied Linguistics "The Dynamics of Language, Communication and Culture in a Changing World" (Groningen, The Netherlands, Online) [Präsentation auf Konferenz]

Bruhn, Ann-Christin ; Ponto, Katharina ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 L2 instruction predicts young learners' L2 comprehension in bilingual and conventional programs. (2021) AILA 2021, World Congress of Applied Linguistics "The Dynamics of Language, Communication and Culture in a Changing World" (Groningen, The Netherlands, Online) [Präsentation auf Konferenz]

Bruhn, Ann-Christin ; Ponto, Katharina ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Type of L2 instruction predicts young learners’ L2 lexical and grammar comprehension. (2021) AAAL 2021, American Association for Applied Linguistics, Virtual Conference (Online) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin ; Ponto, Katharina ; Böhnke, Julia ; Greve, Werner (2018) Teacher Input Observation Scheme (TIOS) and Manual. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 4 [Arbeitspapier]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Ponto, Katharina (2016) Fragebogen zum familiären und sprachlichen Hintergrund. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 3 [Arbeitspapier]

Maier, Esther ; Neubauer, Lea ; Ponto, Katharina ; Couve de Murville, Stefanie ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2016) Assessing linguistic levels of L2 English in primary school programs. Keßler, Jörg-U. ; Lenzing, Anke ; Liebner, Mathias Developing, modelling and assessing second languages Processability approaches to language acquisition research & teaching Amsterdam ; Philadelphia 5 163-192 [Buchkapitel]

Couve de Murville, Stefanie ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Maier, Esther ; Ponto, Katharina ; Weitz, Martina (2016) Rezeptiver L2 Wortschatz in der Grundschule. Steinlen, Anja K. ; Piske, Thorsten Wortschatzlernen in bilingualen Schulen und Kindertagesstätten Forum Angewandte Linguistik Berlin [u.a.] 57 85-121 [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Greve, Werner ; Ponto, Katharina ; Schmieder, Lydia ; Wegner, Alina Bilingual teaching and learning – Interdisciplinary perspectives. (2016) Summer School - Multilingualism and Diversity Education (Hildesheim, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Diese Liste wurde am Thu Nov 21 01:34:55 2024 CET automatisch erstellt.