Zurück zur Übersicht
Exportieren als [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0

Zitation

Gruppieren nach: Dokumenttyp | Erscheinungsjahr | Keine Sortierung
Anzahl der Einträge: 21.

Baginski, Ronja ORCID: 0000-0002-5246-1840 ; Schultheis, Julia ORCID: 0000-0002-6853-8136 ; Aprea, Carmela Young adults’ intuitive conceptions of the pension system in Germany: An interview study. 20 (2021) 19th Biennial EARLI Conference 2021: Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures (Online) [Präsentation auf Konferenz]

Schultheis, Julia ORCID: 0000-0002-6853-8136 ; Aprea, Carmela (2021) Applying insights from behavioral finance and learning theory in designing a financial education serious game for secondary school students. Aprea, Carmela ; Ifenthaler, Dirk ORCID: 0000-0002-2446-6548 Game-based learning across the disciplines Cham, Switzerland 3-24 [Buchkapitel]

Aprea, Carmela ; Schultheis, Julia ORCID: 0000-0002-6853-8136 Integrative design and development of a digital game and game-based learning in financial education. 274 (2021) 19th Bienniel EARLI Conference 2019 : Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures (Online) [Präsentation auf Konferenz]

Schumacher, Clara ORCID: 0000-0001-9213-4257 ; Ifenthaler, Dirk ; Schultheis, Julia ORCID: 0000-0002-6853-8136 ; Aprea, Carmela The use of adaptive prompts to support students’ learning in a digital learning environment. (2020) AECT 2020 International Convention (Online) [Präsentation auf Konferenz]

Schumacher, Clara ORCID: 0000-0001-9213-4257 ; Schultheis, Julia ORCID: 0000-0002-6853-8136 ; Aprea, Carmela ; Ifenthaler, Dirk Using adaptive prompts to support students’ financial literacy. (2020) AERA Annual Meeting 2020 (conference canceled) (San Francisco, CA) [Präsentation auf Konferenz]

Schultheis, Julia ORCID: 0000-0002-6853-8136 ; Aprea, Carmela Supporting game-based learning in financial education: Do conceptual scaffolds work? (2020) JURE 2020, Junior Researchers of EARLI (conference canceled) (Porto, Portugal) [Präsentation auf Konferenz]

Schultheis, Julia ORCID: 0000-0002-6853-8136 ; Aprea, Carmela Potential of game-based learning in financial education: Do conceptual scaffolds have an impact? (2020) EARLI SIG 2 - Comprehension of Text and Graphics Conference 2020 (Online) [Präsentation auf Konferenz]

Aprea, Carmela ; Schultheis, Julia ORCID: 0000-0002-6853-8136 ; Baginski, Ronja ORCID: 0000-0002-5246-1840 (Fehl-)Konzepte von jungen Erwachsenen zum System der Altersvorsorge in Deutschland: eine Interviewstudie. (2020) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschafts­pädagogik 2020 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (Online) [Präsentation auf Konferenz]

Schumacher, Clara ORCID: 0000-0001-9213-4257 ; Schultheis, Julia ORCID: 0000-0002-6853-8136 ; Aprea, Carmela ; Ifenthaler, Dirk Einsatz von Prompts im Kontext ökonomischer Bildung am Beispiel der Altersvorsorge. (2019) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2019 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (Graz, Österreich) [Präsentation auf Konferenz]

Schultheis, Julia ORCID: 0000-0002-6853-8136 ; Aprea, Carmela Digital games in the context of financial literacy education: An instructional content analysis. 154 In: EARLI 2019 : Book of abstracts : RWTH Aachen University (2019) Leuven 18th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (Aachen, Germany) [Konferenzveröffentlichung]

Schultheis, Julia ORCID: 0000-0002-6853-8136 ; Aprea, Carmela Serious Games im Kontext von Financial Literacy - Eine fachdidaktische Analyse verfügbarer Spiele. (2019) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschafts­pädagogik 2019 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungs­wissenschaft (Graz, Österreich) [Präsentation auf Konferenz]

Schultheis, Julia ORCID: 0000-0002-6853-8136 ; Aprea, Carmela (2019) Entwicklung und Validierung eines Schemas zur Evaluation von Serious Games im Kontext von Financial Literacy. Wittmann, Eveline Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2019 Opladen ; Berlin ; Toronto 93-108 [Buchkapitel]

Schultheis, Julia ORCID: 0000-0002-6853-8136 ; Aprea, Carmela Entwicklung und Validierung eines Analyseschemas für Serious Games im Kontext von Financial Literacy. (2018) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) (Frankfurt, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Schultheis, Julia ORCID: 0000-0002-6853-8136 ; Aprea, Carmela Development of an analysis scheme for financial literacy games. (2018) EARLI SIG 6-7 Meeting "Instructional Design and Technology for 21st Century Learning: Challenges, Solutions und Future Directions" (Bonn, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Schultheis, Julia ORCID: 0000-0002-6853-8136 ; Aprea, Carmela Development and validation of a scheme for analysing serious games in financial literacy education. (2018) JURE 2018, Junior Researchers of EARLI (Antwerp, Belgium) [Präsentation auf Konferenz]

Aprea, Carmela ; Schultheis, Julia ORCID: 0000-0002-6853-8136 ; Stolle, Kathleen (2018) Instructional integration of digital learning games in financial literacy education. Lucey, Thomas A. Financial literacy for children and youth New York ; Bern ; Berlin 69-88 [Buchkapitel]

Aprea, Carmela ; Schultheis, Julia ORCID: 0000-0002-6853-8136 Game-based learning arrangements in financial literacy education: A design-based research approach. (2018) EARLI SIG 6-7 Meeting "Instructional Design and Technology for 21st Century Learning: Challenges, Solutions und Future Directions" (Bonn, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Aprea, Carmela ; Schultheis, Julia ORCID: 0000-0002-6853-8136 ; Stolle, Kathleen Instructional integration of digital learning games in financial literacy education. (2017) 2017 CUFA Conference, College & University Faculty Assembly (San Francisco, CA) [Präsentation auf Konferenz]

Aprea, Carmela ; Schultheis, Julia ORCID: 0000-0002-6853-8136 Game-based learning arrangements in financial education: A design-based research approach. (2017) 17th Bienniel EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (Tampere, Finland) [Präsentation auf Konferenz]

Aprea, Carmela ; Schultheis, Julia ORCID: 0000-0002-6853-8136 ; Stolle, Kathleen Designing game-based learning arrangements in financial literacy education. (2017) ECER 2017: Reforming Education and the Imperative of Constant Change: Ambivalent roles of policy and educational research (Copenhagen, Denmark) [Präsentation auf Konferenz]

Aprea, Carmela ; Schultheis, Julia ORCID: 0000-0002-6853-8136 ; Engel, Sarah Der kleine Unterschied: Gendereffekte im Kontext von Financial Literacy. (2016) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2016 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (Hamburg, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Diese Liste wurde am Sun Dec 22 01:17:48 2024 CET automatisch erstellt.