Website der UB
|
Impressum
|
Datenschutzerklärung
|
Drucken
|
Startseite
Stöbern
Volltexte
Universitätsbibliographie
Statistik
Über MADOC
Hilfe
Kontakt
Login
Erweiterte Suche
Zurück zur Übersicht
Exportieren als
ASCII Citation
BibTeX
CSL JSON
Dublin Core
Dublin Core SFX
EP3 XML
EndNote
HTML Citation
JSON
MARC21 XML
Multiline CSV
Office Document
Reference Manager
RSS 1.0
RSS 2.0
Zitation
Gruppieren nach:
Dokumenttyp
|
Erscheinungsjahr
|
Keine Sortierung
Springe zu:
2021
|
2020
|
2019
|
2018
|
2017
|
2016
Anzahl der Einträge:
21
.
2021
Baginski, Ronja
ORCID: 0000-0002-5246-1840
;
Schultheis, Julia
ORCID: 0000-0002-6853-8136
;
Aprea, Carmela
Young adults’ intuitive conceptions of the pension system in Germany: An interview study.
20 (2021) 19th Biennial EARLI Conference 2021: Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures (Online) [Präsentation auf Konferenz]
Schultheis, Julia
ORCID: 0000-0002-6853-8136
;
Aprea, Carmela
(2021)
Applying insights from behavioral finance and learning theory in designing a financial education serious game for secondary school students.
Aprea, Carmela
;
Ifenthaler, Dirk
ORCID: 0000-0002-2446-6548
Game-based learning across the disciplines Cham, Switzerland 3-24 [Buchkapitel]
Aprea, Carmela
;
Schultheis, Julia
ORCID: 0000-0002-6853-8136
Integrative design and development of a digital game and game-based learning in financial education.
274 (2021) 19th Bienniel EARLI Conference 2019 : Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures (Online) [Präsentation auf Konferenz]
2020
Schumacher, Clara
ORCID: 0000-0001-9213-4257
;
Ifenthaler, Dirk
;
Schultheis, Julia
ORCID: 0000-0002-6853-8136
;
Aprea, Carmela
The use of adaptive prompts to support students’ learning in a digital learning environment.
(2020) AECT 2020 International Convention (Online) [Präsentation auf Konferenz]
Schumacher, Clara
ORCID: 0000-0001-9213-4257
;
Schultheis, Julia
ORCID: 0000-0002-6853-8136
;
Aprea, Carmela
;
Ifenthaler, Dirk
Using adaptive prompts to support students’ financial literacy.
(2020) AERA Annual Meeting 2020 (conference canceled) (San Francisco, CA) [Präsentation auf Konferenz]
Schultheis, Julia
ORCID: 0000-0002-6853-8136
;
Aprea, Carmela
Supporting game-based learning in financial education: Do conceptual scaffolds work?
(2020) JURE 2020, Junior Researchers of EARLI (conference canceled) (Porto, Portugal) [Präsentation auf Konferenz]
Schultheis, Julia
ORCID: 0000-0002-6853-8136
;
Aprea, Carmela
Potential of game-based learning in financial education: Do conceptual scaffolds have an impact?
(2020) EARLI SIG 2 - Comprehension of Text and Graphics Conference 2020 (Online) [Präsentation auf Konferenz]
Aprea, Carmela
;
Schultheis, Julia
ORCID: 0000-0002-6853-8136
;
Baginski, Ronja
ORCID: 0000-0002-5246-1840
(Fehl-)Konzepte von jungen Erwachsenen zum System der Altersvorsorge in Deutschland: eine Interviewstudie.
(2020) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2020 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (Online) [Präsentation auf Konferenz]
2019
Schumacher, Clara
ORCID: 0000-0001-9213-4257
;
Schultheis, Julia
ORCID: 0000-0002-6853-8136
;
Aprea, Carmela
;
Ifenthaler, Dirk
Einsatz von Prompts im Kontext ökonomischer Bildung am Beispiel der Altersvorsorge.
(2019) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2019 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (Graz, Österreich) [Präsentation auf Konferenz]
Schultheis, Julia
ORCID: 0000-0002-6853-8136
;
Aprea, Carmela
Digital games in the context of financial literacy education: An instructional content analysis.
154 In: EARLI 2019 : Book of abstracts : RWTH Aachen University (2019) Leuven 18th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (Aachen, Germany) [Konferenzveröffentlichung]
Schultheis, Julia
ORCID: 0000-0002-6853-8136
;
Aprea, Carmela
Serious Games im Kontext von Financial Literacy - Eine fachdidaktische Analyse verfügbarer Spiele.
(2019) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2019 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (Graz, Österreich) [Präsentation auf Konferenz]
Schultheis, Julia
ORCID: 0000-0002-6853-8136
;
Aprea, Carmela
(2019)
Entwicklung und Validierung eines Schemas zur Evaluation von Serious Games im Kontext von Financial Literacy.
Wittmann, Eveline
Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2019 Opladen ; Berlin ; Toronto 93-108 [Buchkapitel]
2018
Schultheis, Julia
ORCID: 0000-0002-6853-8136
;
Aprea, Carmela
Entwicklung und Validierung eines Analyseschemas für Serious Games im Kontext von Financial Literacy.
(2018) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) (Frankfurt, Germany) [Präsentation auf Konferenz]
Schultheis, Julia
ORCID: 0000-0002-6853-8136
;
Aprea, Carmela
Development of an analysis scheme for financial literacy games.
(2018) EARLI SIG 6-7 Meeting "Instructional Design and Technology for 21st Century Learning: Challenges, Solutions und Future Directions" (Bonn, Germany) [Präsentation auf Konferenz]
Schultheis, Julia
ORCID: 0000-0002-6853-8136
;
Aprea, Carmela
Development and validation of a scheme for analysing serious games in financial literacy education.
(2018) JURE 2018, Junior Researchers of EARLI (Antwerp, Belgium) [Präsentation auf Konferenz]
Aprea, Carmela
;
Schultheis, Julia
ORCID: 0000-0002-6853-8136
;
Stolle, Kathleen
(2018)
Instructional integration of digital learning games in financial literacy education.
Lucey, Thomas A.
Financial literacy for children and youth New York ; Bern ; Berlin 69-88 [Buchkapitel]
Aprea, Carmela
;
Schultheis, Julia
ORCID: 0000-0002-6853-8136
Game-based learning arrangements in financial literacy education: A design-based research approach.
(2018) EARLI SIG 6-7 Meeting "Instructional Design and Technology for 21st Century Learning: Challenges, Solutions und Future Directions" (Bonn, Germany) [Präsentation auf Konferenz]
2017
Aprea, Carmela
;
Schultheis, Julia
ORCID: 0000-0002-6853-8136
;
Stolle, Kathleen
Instructional integration of digital learning games in financial literacy education.
(2017) 2017 CUFA Conference, College & University Faculty Assembly (San Francisco, CA) [Präsentation auf Konferenz]
Aprea, Carmela
;
Schultheis, Julia
ORCID: 0000-0002-6853-8136
Game-based learning arrangements in financial education: A design-based research approach.
(2017) 17th Bienniel EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (Tampere, Finland) [Präsentation auf Konferenz]
Aprea, Carmela
;
Schultheis, Julia
ORCID: 0000-0002-6853-8136
;
Stolle, Kathleen
Designing game-based learning arrangements in financial literacy education.
(2017) ECER 2017: Reforming Education and the Imperative of Constant Change: Ambivalent roles of policy and educational research (Copenhagen, Denmark) [Präsentation auf Konferenz]
2016
Aprea, Carmela
;
Schultheis, Julia
ORCID: 0000-0002-6853-8136
;
Engel, Sarah
Der kleine Unterschied: Gendereffekte im Kontext von Financial Literacy.
(2016) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2016 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (Hamburg, Germany) [Präsentation auf Konferenz]
Diese Liste wurde am
Thu Nov 21 01:33:48 2024 CET
automatisch erstellt.