Zurück zur Übersicht
Exportieren als [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0

Zitation

Gruppieren nach: Dokumenttyp | Erscheinungsjahr | Keine Sortierung
Springe zu: 2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2019 | 2018
Anzahl der Einträge: 27.

2024

Bruhn, Ann-Christin ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Effects of teacher input and social status on phonological awareness of young foreign language learners. (2024) AAAL 2024 (Houston, TX) [Präsentation auf Konferenz]

2023

Bruhn, Ann-Christin ; Genzer, Maike ; Thies, Laura ; Koch, Martin J. ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 The interplay of young learners’ verbal self-concept and linguistic competences over time in monolingual and bilingual institutions. Böttger, Heiner ; Schlüter, Norbert 93-124 In: Fortschritte im Frühen Fremdsprachenlernen : Band zur 5. Konferenz FFF (2023) Salzburg 5. FFF-Konferenz „Fortschritte im frühen Fremdsprachenlernen“ (Online) [Konferenzveröffentlichung]

Bruhn, Ann-Christin ; Koch, Martin ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 The interplay of young learners’ verbal self-concept and linguistic competences over time in monolingual and bilingual settings. (2023) AAAL 2023 Conference - Collaborating and Mentoring in Applied Linguistics (Portland, OR) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin Operationalizing L2 input and instructional techniques: Differential effects for early and more advanced mono- and multilingual L2 learners. (2023) EBFL 2023, Evidence-Based Foreign Language Learning – Multilingualism in Education (Ascona, Switzerland) [Präsentation auf Konferenz]

Bruhn, Ann-Christin ; Strompen, Alicia ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Quality of input moderates the effect of socio-economic status on young L2 learners' phonological awareness. (2023) EuroSLA 32, the 32nd Conference of the European Second Language Association (Birmingham, UK) [Präsentation auf Konferenz]

2022

Trebits, Anna ; Koch, Martin Jakobus ; Ponto, Katharina ; Bruhn, Ann-Christin ; Adler, Marie ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2022) Cognitive gains and socioeconomic status in early second language acquisition in immersion and EFL learning settings. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism London [u.a.] 25 7 2668-2681 [Zeitschriftenartikel]

Bruhn, Ann-Christin ; Miller, Lisa ; Mähler, Claudia ; Ponto, Katharina ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2022) Can type of schooling compensate for low SES? Investigating effects of instruction and SES on cognitive skills. Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Winsler, Adam Understanding variability in second language acquisition, bilingualism, and cognition : a multi-layered perspective New York, NY 292-320 [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Ponto, Katharina ; Bruhn, Ann-Christin Wie gestalte ich fremdsprachlichen Input in Kitas und Grundschulen? (2022) aus der Reihe des fmks: "Mehrsprachigkeit als Chance" - Wie gestalte ich fremdsprachlichen Input in Kitas und Grundschulen? (Online) [Präsentation auf Konferenz]

Bruhn, Ann-Christin ; Koch, Martin J. ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 The development of verbal self-concept and linguistic competencies of young learners in monolingual and bilingual settings. (2022) EuroSLA 31, the 31st Conference of the European Second Language Association (Fribourg, Switzerland) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin ; Böhnke, Julia ; Ponto, Katharina ; Greve, Werner (2022) Teacher Input Observation Scheme (TIOS) – Deutsche Version für sprach­sensiblen Unter­richt. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 10 [Arbeitspapier]

2021

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Schelletter, Christina ; Bruhn, Ann-Christin ; Ponto, Katharina (2021) Quality of L2 input and cognitive skills predict L2 grammar comprehension in instructed SLA independently. Open Access Languages : Open Access Journal Basel 6 3, Article 124 1-19 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Bruhn, Ann-Christin ; Ponto, Katharina ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2021) Fremdsprachenlernen in inklusiven Kontexten (FLINK). Bätge, Carolin ; Cloos, Peter ; Gerstenberg, Frauke ; Riechers, Katharina Inklusive Bildungsforschung der frühen Kindheit : empirische Perspektiven und multidisziplinäre Zugänge Inklusive Bildungsforschung der frühen Kindheit. Empirische Perspektiven und multidisziplinäre Zugänge Weinheim ; Basel 32-34 [Buchkapitel]

Bruhn, Ann-Christin ; Genzer, Maike ; Thies, Laura ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Die Entwicklung des verbalen Selbstkonzepts und sprachlicher Kompetenzen in monolingualen und bilingualen Institutionen. (2021) 5. Konferenz: Fortschritte im frühen Fremdsprachenlernen (FFF) (Online) [Präsentation auf Konferenz]

Bruhn, Ann-Christin ; Ponto, Katharina ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 L2 instruction predicts young learners' L2 comprehension in bilingual and conventional programs. (2021) AILA 2021, World Congress of Applied Linguistics "The Dynamics of Language, Communication and Culture in a Changing World" (Groningen, The Netherlands, Online) [Präsentation auf Konferenz]

Bruhn, Ann-Christin ; Ponto, Katharina ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Type of L2 instruction predicts young learners’ L2 lexical and grammar comprehension. (2021) AAAL 2021, American Association for Applied Linguistics, Virtual Conference (Online) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Ponto, Katharina ; Bruhn, Ann-Christin (2021) Family and language background questionnaire II – English version. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 8,2 [Arbeitspapier]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin ; Böhnke, Julia ; Ponto, Katharina ; Greve, Werner (2021) Teacher Input Observation Scheme (TIOS) – Deutsche Version für L2. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 7 [Arbeitspapier]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin ; Schäfer, Ronja ; Bronsart, Katharina von ; Greve, Werner (2021) Fragebogen zum verbalen Selbstkonzept im Kindesalter. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 9 [Arbeitspapier]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Ponto, Katharina ; Bruhn, Ann-Christin (2021) Fragebogen zum familiären und sprach­lichen Hintergrund II. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 8,1 [Arbeitspapier]

2019

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin ; Greve, Werner Videografie von sprachlichem Input im Fremdsprachenunterricht und im bilingualen Unterricht: Ein Beobachtungsinstrument. (2019) Videografie in der Lehrer_innenbildung. Aktuelle Zugänge, Herausforderungen und Potentiale, 4. Hildesheimer CeLeB-Tagung zur Bildungsforschung (Hildesheim, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin The effect of L2 input and cognitively stimulating tasks on second language acquisition. (2019) EuroSLA 29, the 29th Conference of the European Second Language Association (Lund, Sweden) [Präsentation auf Konferenz]

Bruhn, Ann-Christin ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Greve, Werner Die Entwicklung des sprachlichen Selbstkonzepts von einsprachigen Lernern und Herkunftssprechern in monolingualen und bilingualen Lernumgebungen. (2019) Sprachen, Kulturen, Identitäten: Umbrüche durch Digitalisierung - 28. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF) (Würzburg, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin ; Wegner, Alina Kognitive Fähigkeiten in zweisprachen Kitas und Schulen. (2019) 8. FMKS-Fachtag - Gelebte MehrSprachigkeit in Krippen, Kitas und Schulen, didacta Köln (Köln, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Ponto, Katharina ; Bruhn, Ann-Christin ; Adler, Marie (2019) Projekt SMILE : Abschlussbericht. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 5 [Arbeitspapier]

2018

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin ; Ponto, Katharina ; Böhnke, Julia ; Greve, Werner (2018) Teacher Input Observation Scheme (TIOS) and Manual. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 4 [Arbeitspapier]

Bruhn, Ann-Christin ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Operationalizing teacher input: Empirical evidence on the effect of input on the L2 acquisition of young learners. (2018) EuroSLA 28, 28th Conference of the European Second Language Association (Münster, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin Comprehensible input and interaction in the primary classroom: Operationalizing foreign language teaching strategies as predictors for SLA. (2018) 8. Niedersächsisches Kolloquium der Fremdsprachendidaktik - Classroom Discourse: Durch Unterrichtsbeobachtungen Fremdsprachenunterricht verbessern (Hildesheim, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Diese Liste wurde am Sun Dec 22 01:43:35 2024 CET automatisch erstellt.