Website der UB
|
Impressum
|
Datenschutzerklärung
|
Drucken
|
Startseite
Stöbern
Volltexte
Universitätsbibliographie
Statistik
Über MADOC
Hilfe
Kontakt
Login
Erweiterte Suche
Zurück zur Übersicht
Exportieren als
ASCII Citation
BibTeX
CSL JSON
Dublin Core
Dublin Core SFX
EP3 XML
EndNote
HTML Citation
JSON
MARC21 XML
Multiline CSV
Office Document
Reference Manager
RSS 1.0
RSS 2.0
Zitation
Gruppieren nach:
Dokumenttyp
|
Erscheinungsjahr
|
Keine Sortierung
Springe zu:
2023
|
2022
|
2021
|
2020
|
2019
|
2017
|
2015
|
2014
|
2013
|
2012
|
2011
Anzahl der Einträge:
21
.
2023
Rüther, Lale
;
Jahn, Josephine
;
Marksteiner, Tamara
(2023)
#influenced! The impact of social media influencing on self-esteem and the role of social comparison and resilience.
Frontiers in Psychology Lausanne 14 Article 1216195 1-8 [Zeitschriftenartikel]
2022
Richter, Tobias
;
Hertel, Silke
;
Kubik, Veit
;
Marksteiner, Tamara
;
Souvignier, Elmar
;
Sparfeldt, Jörn R.
(2022)
In welchen Branchen und für welche beruflichen Tätigkeiten werden Psychologinnen und Psychologen gesucht und was sollten sie können? Eine systematische Inhaltsanalyse von Stellenanzeigen.
Psychologische Rundschau Göttingen ; Bern [u.a.] 73 4 229-242 [Zeitschriftenartikel]
2021
Marksteiner, Tamara
;
Nishen, Anna K.
;
Dickhäuser, Oliver
ORCID: 0000-0002-3126-8398
(2021)
Students’ perception of teachers’ reference norm orientation and cheating in the classroom.
Frontiers in Psychology Lausanne 12 Article 614199 1-10 [Zeitschriftenartikel]
Montagna, Melissa J.
;
Marksteiner, Tamara
;
Dickhäuser, Oliver
ORCID: 0000-0002-3126-8398
(2021)
The effect of a computerized growth-mindset intervention on teaching students’ mindset and cognitive stress appraisal.
Frontiers in Education : FEDUC Lausanne 6 Article 634684 1-13 [Zeitschriftenartikel]
Marksteiner, Tamara
;
Hettler, Ingo S.
(2021)
Soziale Eingebundenheit von Lehramtsstudierenden: Die Rolle impliziter Theorien bei der Veränderung des Erlebens sozialer Eingebundenheit von Erstsemestern.
Unterrichtswissenschaft Wiesbaden 49 4 585-602 [Zeitschriftenartikel]
2020
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
;
Marksteiner, Tamara
;
Dickhäuser, Oliver
ORCID: 0000-0002-3126-8398
To belong or not to belong? How socio-economic factors moderate the association between belonging and well-being on individual and contextual level.
(2020) GEBF-Tagung 2020, 8. Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (conference canceled) (Potsdam, Germany, Canceled) [Präsentation auf Konferenz]
Marksteiner, Tamara
;
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
;
Beißert, Hanna
(2020)
Belonging as compensator: Social belonging moderates the relation between bullying and well-being worldwide.
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie Göttingen 52 3-4 116-126 [Zeitschriftenartikel]
2019
Marksteiner, Tamara
;
Janke, Stefan
ORCID: 0000-0003-1799-8850
;
Dickhäuser, Oliver
ORCID: 0000-0002-3126-8398
(2019)
Effects of a brief psychological intervention on students' sense of belonging and educational outcomes: The role of students' migration and educational background.
Journal of School Psychology Amsterdam [u.a.] 75 41-57 [Zeitschriftenartikel]
Marksteiner, Tamara
;
Janson, Marc Philipp
ORCID: 0000-0001-5371-1277
;
Dickhäuser, Oliver
ORCID: 0000-0002-3126-8398
Social belonging and well-being: The moderating role of socioeconomic context on the individual, school and country level.
(2019) paEpsy - Fachtagung der Pädagogischen und Entwicklungspsychologie (Leipzig, Germany) [Präsentation auf Konferenz]
2017
Janke, Stefan
ORCID: 0000-0003-1799-8850
;
Rudert, Selma Carolin
;
Marksteiner, Tamara
;
Dickhäuser, Oliver
ORCID: 0000-0002-3126-8398
(2017)
Knowing one’s place : parental educational background influences social identification with academia, test anxiety, and satisfaction with studying at university.
Frontiers in Psychology Lausanne 8 Article 1326 [Zeitschriftenartikel]
Vorschau
2015
Marksteiner, Tamara
;
Ask, Karl
;
Reinhard, Marc-André
;
Dickhäuser, Oliver
ORCID: 0000-0002-3126-8398
(2015)
Saving cognitive resources when possible : the role of judgment consequences and the judgment tendency of other teachers in teachers' assessment of students.
Social Psychology of Education Dordrecht [u.a.] 18 4 735-747 [Zeitschriftenartikel]
2014
Reinhard, Marc-André
;
Marksteiner, Tamara
;
Schindel, Roman
;
Dickhäuser, Oliver
ORCID: 0000-0002-3126-8398
(2014)
Detecting lies and truths in social work : How suspicion level and familiarity affect detection accuracy.
The British Journal of Social Work Oxford [u.a.] 44 2 328-347 [Zeitschriftenartikel]
2013
Marksteiner, Tamara
(2013)
Verzerrte Glaubwürdigkeitsbeurteilung im Schulkontext: Effekt unbewusster Urteilsziele und des Verarbeitungsmodus auf die Glaubwürdigkeitsbeurteilung von Schülerinnen und Schülern.
Mannheim [Dissertation]
Vorschau
Marksteiner, Tamara
;
Reinhard, Marc-André
;
Lettau, Florian
;
Dickhäuser, Oliver
ORCID: 0000-0002-3126-8398
(2013)
Bullying, cheating, deceiving: Teacher's perception of deceitful situations at school.
International Journal of Educational Psychology : IJEP Barcelona 2 2 193-220 [Zeitschriftenartikel]
2012
Marksteiner, Tamara
;
Reinhard, Marc-André
;
Dickhäuser, Oliver
ORCID: 0000-0002-3126-8398
;
Sporer, Siegfried Ludwig
(2012)
How do teachers perceive cheating students? Beliefs about cues to deception and detection accuracy in the educational field.
European Journal of Psychology of Education : EJPE Dordrecht [u.a.] 27 3 329-350 [Zeitschriftenartikel]
Marksteiner, Tamara
;
Dickhäuser, Oliver
ORCID: 0000-0002-3126-8398
;
Reinhard, Marc-André
(2012)
Der Zusammenhang von Need for Cognition und Stereotypen bei der Beurteilung der Glaubwürdigkeit von Schülern.
Psychologie in Erziehung und Unterricht München 59 1 47-59 [Zeitschriftenartikel]
Dickhäuser, Oliver
ORCID: 0000-0002-3126-8398
;
Reinhard, Marc-André
;
Marksteiner, Tamara
(2012)
Accurately detecting students' lies regarding relational aggression by correctional instructions.
Educational Psychology Abingdon 32 2 257-271 [Zeitschriftenartikel]
2011
Reinhard, Marc-André
;
Sporer, Siegfried Ludwig
;
Scharmach, Martin
;
Marksteiner, Tamara
(2011)
Listening, not watching : Situational familiarity and the ability to detect deception.
Journal of Personality and Social Psychology Washington, DC 101 3 467-484 [Zeitschriftenartikel]
Marksteiner, Tamara
;
Ask, Karl
;
Reinhard, Marc-André
;
Granhag, Pär Anders
(2011)
Asymmetrical skepticism toward criminal evidence : the role of goal- and belief-consistency.
Applied Cognitive Psychology : ACP Chichester [u.a.] 25 4 541-547 [Zeitschriftenartikel]
Reinhard, Marc-André
;
Dickhäuser, Oliver
ORCID: 0000-0002-3126-8398
;
Marksteiner, Tamara
;
Sporer, Siegfried Ludwig
(2011)
The case of Pinocchio : teachers ability to detect lies and truth.
Social Psychology of Education Dordrecht [u.a.] 14 3 299-318 [Zeitschriftenartikel]
Ask, Karl
;
Reinhard, Marc-André
;
Marksteiner, Tamara
;
Granhag, Pär Anders
(2011)
Elasticity in evaluations of criminal evidence : exploring the role of cognitive dissonance.
Legal and Criminological Psychology Oxford 16 2 289-306 [Zeitschriftenartikel]
Diese Liste wurde am
Thu Nov 21 01:09:41 2024 CET
automatisch erstellt.