Zurück zur Übersicht
Exportieren als [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0

Zitation

Gruppieren nach: Dokumenttyp | Erscheinungsjahr | Keine Sortierung
Springe zu: 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2017 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011
Anzahl der Einträge: 21.

2023

Rüther, Lale ; Jahn, Josephine ; Marksteiner, Tamara (2023) #influenced! The impact of social media influencing on self-esteem and the role of social comparison and resilience. Open Access Frontiers in Psychology Lausanne 14 Article 1216195 1-8 [Zeitschriftenartikel]
[img]

2022

Richter, Tobias ; Hertel, Silke ; Kubik, Veit ; Marksteiner, Tamara ; Souvignier, Elmar ; Sparfeldt, Jörn R. (2022) In welchen Branchen und für welche beruflichen Tätigkeiten werden Psychologinnen und Psychologen gesucht und was sollten sie können? Eine systematische Inhaltsanalyse von Stellenanzeigen. Open Access Psychologische Rundschau Göttingen ; Bern [u.a.] 73 4 229-242 [Zeitschriftenartikel]
[img]

2021

Marksteiner, Tamara ; Nishen, Anna K. ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 (2021) Students’ perception of teachers’ reference norm orientation and cheating in the classroom. Open Access Frontiers in Psychology Lausanne 12 Article 614199 1-10 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Montagna, Melissa J. ; Marksteiner, Tamara ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 (2021) The effect of a computerized growth-mindset intervention on teaching students’ mindset and cognitive stress appraisal. Open Access Frontiers in Education : FEDUC Lausanne 6 Article 634684 1-13 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Marksteiner, Tamara ; Hettler, Ingo S. (2021) Soziale Eingebundenheit von Lehramtsstudierenden: Die Rolle impliziter Theorien bei der Veränderung des Erlebens sozialer Eingebundenheit von Erstsemestern. Open Access Unterrichtswissenschaft Wiesbaden 49 4 585-602 [Zeitschriftenartikel]
[img]

2020

Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 ; Marksteiner, Tamara ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 To belong or not to belong? How socio-economic factors moderate the association between belonging and well-being on individual and contextual level. (2020) GEBF-Tagung 2020, 8. Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungs­forschung (conference canceled) (Potsdam, Germany, Canceled) [Präsentation auf Konferenz]

Marksteiner, Tamara ; Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 ; Beißert, Hanna (2020) Belonging as compensator: Social belonging moderates the relation between bullying and well-being worldwide. Open Access Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie Göttingen 52 3-4 116-126 [Zeitschriftenartikel]
[img]

2019

Marksteiner, Tamara ; Janke, Stefan ORCID: 0000-0003-1799-8850 ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 (2019) Effects of a brief psychological intervention on students' sense of belonging and educational outcomes: The role of students' migration and educational background. Journal of School Psychology Amsterdam [u.a.] 75 41-57 [Zeitschriftenartikel]

Marksteiner, Tamara ; Janson, Marc Philipp ORCID: 0000-0001-5371-1277 ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 Social belonging and well-being: The moderating role of socioeconomic context on the individual, school and country level. (2019) paEpsy - Fachtagung der Pädagogischen und Entwicklungspsychologie (Leipzig, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

2017

Janke, Stefan ORCID: 0000-0003-1799-8850 ; Rudert, Selma Carolin ; Marksteiner, Tamara ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 (2017) Knowing one’s place : parental educational background influences social identification with academia, test anxiety, and satisfaction with studying at university. Open Access Frontiers in Psychology Lausanne 8 Article 1326 [Zeitschriftenartikel]
[img]
Vorschau

2015

Marksteiner, Tamara ; Ask, Karl ; Reinhard, Marc-André ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 (2015) Saving cognitive resources when possible : the role of judgment consequences and the judgment tendency of other teachers in teachers' assessment of students. Social Psychology of Education Dordrecht [u.a.] 18 4 735-747 [Zeitschriftenartikel]

2014

Reinhard, Marc-André ; Marksteiner, Tamara ; Schindel, Roman ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 (2014) Detecting lies and truths in social work : How suspicion level and familiarity affect detection accuracy. The British Journal of Social Work Oxford [u.a.] 44 2 328-347 [Zeitschriftenartikel]

2013

Marksteiner, Tamara (2013) Verzerrte Glaubwürdigkeitsbeurteilung im Schulkontext: Effekt unbewusster Urteilsziele und des Verarbeitungsmodus auf die Glaubwürdigkeitsbeurteilung von Schülerinnen und Schülern. Open Access Mannheim [Dissertation]
[img]
Vorschau

Marksteiner, Tamara ; Reinhard, Marc-André ; Lettau, Florian ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 (2013) Bullying, cheating, deceiving: Teacher's perception of deceitful situations at school. Open Access International Journal of Educational Psychology : IJEP Barcelona 2 2 193-220 [Zeitschriftenartikel]
[img]

2012

Marksteiner, Tamara ; Reinhard, Marc-André ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 ; Sporer, Siegfried Ludwig (2012) How do teachers perceive cheating students? Beliefs about cues to deception and detection accuracy in the educational field. European Journal of Psychology of Education : EJPE Dordrecht [u.a.] 27 3 329-350 [Zeitschriftenartikel]

Marksteiner, Tamara ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 ; Reinhard, Marc-André (2012) Der Zusammenhang von Need for Cognition und Stereotypen bei der Beurteilung der Glaubwürdigkeit von Schülern. Psychologie in Erziehung und Unterricht München 59 1 47-59 [Zeitschriftenartikel]

Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 ; Reinhard, Marc-André ; Marksteiner, Tamara (2012) Accurately detecting students' lies regarding relational aggression by correctional instructions. Educational Psychology Abingdon 32 2 257-271 [Zeitschriftenartikel]

2011

Reinhard, Marc-André ; Sporer, Siegfried Ludwig ; Scharmach, Martin ; Marksteiner, Tamara (2011) Listening, not watching : Situational familiarity and the ability to detect deception. Journal of Personality and Social Psychology Washington, DC 101 3 467-484 [Zeitschriftenartikel]

Marksteiner, Tamara ; Ask, Karl ; Reinhard, Marc-André ; Granhag, Pär Anders (2011) Asymmetrical skepticism toward criminal evidence : the role of goal- and belief-consistency. Applied Cognitive Psychology : ACP Chichester [u.a.] 25 4 541-547 [Zeitschriftenartikel]

Reinhard, Marc-André ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 ; Marksteiner, Tamara ; Sporer, Siegfried Ludwig (2011) The case of Pinocchio : teachers ability to detect lies and truth. Social Psychology of Education Dordrecht [u.a.] 14 3 299-318 [Zeitschriftenartikel]

Ask, Karl ; Reinhard, Marc-André ; Marksteiner, Tamara ; Granhag, Pär Anders (2011) Elasticity in evaluations of criminal evidence : exploring the role of cognitive dissonance. Legal and Criminological Psychology Oxford 16 2 289-306 [Zeitschriftenartikel]

Diese Liste wurde am Thu Apr 18 01:49:59 2024 CEST automatisch erstellt.