Website der UB
|
Impressum
|
Datenschutzerklärung
|
Drucken
|
Startseite
Stöbern
Volltexte
Universitätsbibliographie
Statistik
Über MADOC
Hilfe
Kontakt
Login
Erweiterte Suche
Exportieren als
ASCII Citation
BibTeX
CSL JSON
Dublin Core
Dublin Core SFX
EP3 XML
EndNote
HTML Citation
JSON
MARC21 XML
Multiline CSV
Office Document
Reference Manager
RSS 1.0
RSS 2.0
Zitation
Fakultäten und Einrichtungen
(8541)
Fakultät für Sozialwissenschaften
(1122)
Bildungspsychologie (Münzer 2012-)
(22)
Gruppieren nach:
Erscheinungsjahr
|
Autoren
|
Dokumenttyp
|
Keine Sortierung
Springe zu:
B
|
C
|
D
|
F
|
K
|
L
|
N
|
W
B
Brok, Ulrike
;
Leitzmann, Claudia
;
Schlegler, Maren
;
Müller, L
;
Sonnberger, Julia
;
Derkau, Julia
ORCID: 0000-0001-7758-054X
;
Sporer, Thomas
(2021)
Quality criteria and evaluation: a measuring instrument for the German language area.
RIDAS, Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio Barcelona 12 45-58 [Zeitschriftenartikel]
C
Cavichioli Gomes Almeida, Luciana Maria
;
Münzer, Stefan
;
Kühl, Tim
(2024)
More personal, but not better: The personalization effect in learning neutral and aversive health information.
Journal of Computer Assisted Learning Oxford tba tba 1-13 [Zeitschriftenartikel]
D
Dotzel, Stefanie
(2021)
Leistungsbezogene und sprachliche Heterogenität in der Schule und deren erwartete Effekte auf die Leistung von Schüler*innen.
Mannheim [Dissertation]
F
Fehringer, Benedict C. O. F.
ORCID: 0000-0002-3988-964X
(2021)
Optimizing the usage of pupillary based indicators for cognitive workload.
Journal of Eye Movement Research Bern 14 2 1-12 [Zeitschriftenartikel]
Fehringer, Benedict C. O. F.
ORCID: 0000-0002-3988-964X
(2023)
R-Cube-SR Test: A new test for spatial relations distinguishable from visualization.
European Journal of Psychological Assessment : EJPA Kirkland, Wash. ; Göttingen 39 1 37-48 [Zeitschriftenartikel]
Fehringer, Benedict C. O. F.
ORCID: 0000-0002-3988-964X
(2023)
Different perspectives on retest effects in the context of spatial thinking : interplay of behavioral performance, cognitive processing, and cognitive workload.
Journal of Intelligence Basel 11 4, Article 66 1-23 [Zeitschriftenartikel]
K
Kühl, Tim
;
Bertrams, Alex
(2019)
Is learning with elaborative interrogation less desirable when learners are depleted?
Frontiers in Psychology Lausanne 10 Article 707 1-11 [Zeitschriftenartikel]
Vorschau
Kühl, Tim
;
Münzer, Stefan
(2021)
Learning about a serious disease: When a personalized message is harmful unless you are happy.
Journal of Computer Assisted Learning Oxford 37 5 1312-1323 [Zeitschriftenartikel]
Kühl, Tim
;
Fehringer, Benedict C. O. F.
ORCID: 0000-0002-3988-964X
;
Münzer, Stefan
(2022)
Unifying the ability-as-compensator and ability-as-enhancer hypotheses.
Educational Psychology Review New York, NY 34 3 1063-1095 [Zeitschriftenartikel]
Kühl, Tim
;
Wohninsland, Patrizia
(2022)
Learning with the interactive whiteboard in the classroom: Its impact on vocabulary acquisition, motivation and the role of foreign language anxiety.
Education and Information Technologies Dordrecht [u.a.] 27 7 10387-10404 [Zeitschriftenartikel]
L
Lörch, Lucas
ORCID: 0000-0002-5665-3313
The magic numbers 4 and 7. Modeling chunking in immediate memory.
(2019) 61. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (TeaP) (London, United Kingdom) [Präsentation auf Konferenz]
Vorschau
Lörch, Lucas
ORCID: 0000-0002-5665-3313
A new view on complex span tasks. Using eye tracking to reveal the influence of memory load on eye movements.
(2019) 61. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (TeaP) (London, United Kingdom) [Präsentation auf Konferenz]
Vorschau
Vorschau
Lörch, Lucas
ORCID: 0000-0002-5665-3313
(2021)
The association of eye movements and performance accuracy in a novel sight-reading task.
Journal of Eye Movement Research Bern 14 4, Article 5 1-30 [Zeitschriftenartikel]
Lörch, Lucas
ORCID: 0000-0002-5665-3313
(2022)
Chunking in tonal contexts: Information compression during serial recall of visually presented musical notes.
Psychology of Music London [u.a.] 50 3 691-708 [Zeitschriftenartikel]
Lörch, Lucas
ORCID: 0000-0002-5665-3313
;
Funk, Claudia
;
Waag, Anne-Sophie
ORCID: 0000-0001-8031-5931
;
Münzer, Stefan
(2021)
Corona und die Digitalisierung der universitären Lehre an der Universität Mannheim : Executive Summary zu einer Studierendenbefragung im HWS 2020/21.
Mannheim [Arbeitspapier]
Lörch, Lucas
ORCID: 0000-0002-5665-3313
(2023)
Expertise in processing musical notation. An investigation of chunking, working memory, and eye movements.
Mannheim [Dissertation]
Lörch, Lucas
ORCID: 0000-0002-5665-3313
;
Lemaire, Benoît
;
Portrat, Sophie
(2023)
A hebbian model to account for musical expertise differences in a working memory task.
Cognitive Computation New York, N.Y. 15 5 1620-1639 [Zeitschriftenartikel]
N
Navratil, Sabrina D.
;
Kühl, Tim
;
Heidig, Steffi
(2018)
Why the cells look like that - the influence of learning with emotional design and elaborative interrogations.
Frontiers in Psychology Lausanne 9 Article 1653 1-15 [Zeitschriftenartikel]
Vorschau
Navratil, Sabrina D.
;
Kühl, Tim
(2023)
Learning with self-generated drawings and the impact of learners’ emotional states.
Frontiers in Psychology Lausanne 14 Article 1286022 1-12 [Zeitschriftenartikel]
W
Waag, Anne-Sophie
ORCID: 0000-0001-8031-5931
(2020)
Aus dem Leben einer Bildungsforscherin : Wie lernen Spaß machen kann und warum ich so häufig über Evaluation spreche.
Zeitarbeit : Aus- und Weiterbildungszeitschrift für die Geschichtswissenschaften Mannheim 2 1 65-71 [Zeitschriftenartikel]
Waag, Anne-Sophie
ORCID: 0000-0001-8031-5931
;
Fehringer, Benedict C. O. F.
ORCID: 0000-0002-3988-964X
;
Münzer, Stefan
(2021)
Entwicklung und Validierung der "Mannheimer Skalen zur Erfassung von Handlungswissen, Reflexion und Berufsbezug (HAREBE)" für situierte Lehrveranstaltungen an Hochschulen.
Diagnostica Göttingen 67 3 137-148 [Zeitschriftenartikel]
Waag, Anne-Sophie
ORCID: 0000-0001-8031-5931
(2021)
Don’t look back in anger. Erfassung und Förderung der Theorie-Praxis-Reflexionskompetenz bei Studierenden des Lehramts.
Mannheim [Dissertation]
Diese Liste wurde am
Sun Nov 24 04:23:47 2024 CET
automatisch erstellt.